Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
L&H Customer Contact zet activiteiten dochterbedrijf voort
woensdag 18 augustus 2010
Het in 2009 overgenomen voormalige ISS Contact Centers maakt doorstart
Nieuwegein, 13 augustus 2010 - Een jaar na de aankoop van het
noodleidende ISS Contact Centers, concludeert de directie van L&H
Customer Contact dat zij er niet in is geslaagd de dochteronderneming
uit de verliessituatie te halen. Een doorstart van vrijwel alle
activiteiten binnen het moederbedrijf is de enige optie om deze voort
te zetten.
De directie van L&H Customer Contact heeft overeenstemming bereikt met
curator Mr. Willem Jan van Andel over het doorstarten van de
activiteiten van dochteronderneming L&H Customer Services. Algemeen
directeur René Oldenbeuving toont zich strijdvaardig met de
doorstart."We betreuren dat wij er niet in zijn geslaagd om deze
onderneming er direct bovenop te krijgen. Het afgelopen jaar hebben we
veel verbeteringen doorgevoerd en kosten verlaagd, maar het was niet
genoeg. Voor ons is voortzetting van deze activiteiten onder L&H
Customer Contact de enige weg. Dat wij de gelegenheid krijgen het
bedrijf door te starten stemt me dankbaar, ook in het bijzonder voor de
medewerkers die kunnen blijven en de perspectieven voor de rest van de
organisatie."
In de dagen na de uitspraak van het faillissement is de dienstverlening
voor alle opdrachtgevers onverminderd voortgezet, in afwachting van de
duidelijkheid die nu is gegeven. "We bedienen vanuit Customer Services
meerdere organisaties met diensten die bedrijfskritisch zijn. Het is
dan ook belangrijk dat wij zo snel duidelijkheid hebben. Wij vinden het
bemoedigend dat de opdrachtgevers veelal direct hun enthousiasme
uitspraken over de doorstart. Daarnaast stellen wij de steunbetuigingen
van onze branchegenoten zeer op prijs en vinden het chique dat zij ons
de tijd en ruimte hebben gegund om tot een doorstart te komen met de
curator en onze opdrachtgevers", zegt commercieel directeur Michel
Scheidt.
De komende dagen en weken spant de organisatie zich in om de laatste
details van het doorstartplan te concretiseren richting opdrachtgevers
en medewerkers, alsmede de overgang van medewerkers naar L&H Customer
Contact plaats te laten vinden.