Ingezonden persbericht
Aprimo lanceert eerste mobiele marketing softwareoplossing
Marketeers managen campagnes nu ook via hun smartphone - met Aprimo Mobile(TM)
AMSTERDAM, 13 augustus 2010 - Aprimo® Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van on-demand marketing software, komt met een nieuwe oplossing op de markt: Aprimo Mobile(TM). Dit is de eerste marketingoplossing die marketeers in staat stelt om vanaf iedere plaats en op elk moment activiteiten als campagnemanagement, emailmarketing en leadmanagement te beheren via smartphone toestellen als iPhone®, iPad(TM) en BlackBerry®. Aprimo Mobile(TM) geeft marketeers de mogelijkheid om digitale en creatieve content te bekijken en goed te keuren, rapporten te genereren en essentiële klantgegevens en profielen in te zien, terwijl ze onderweg zijn.
Feiten en Highlights
· Als marketeers onderweg zijn, kan tijd en productiviteit verloren gaan doordat interne goedkeuringsprocessen vertraging oplopen, en doordat niet alle informatie vanaf iedere plaats voor de marketeer oproepbaar is. Aprimo Mobile(TM) verhoogt de snelheid in het goedkeuringsproces door de marketeer altijd te laten beschikken over relevante informatie om weloverwogen beslissingen te nemen. Daarnaast verbetert Aprimo Mobile(TM) de de communicatie dankzij de toegang tot digitale klantgegevens en salesinformatie via smartphone.
· Aprimo Mobile(TM) bevat de volgende belangrijke functies:
o Activiteiten en goedkeuringen- marketeers kunnen met één druk op de knop financiën, projecten, campagnes en email checken en opvolgen via hun mobiele telefoons.
o Marketingmaterialen - marketeers kunnen altijd de digitale marketingmaterialen vinden, downloaden en verzenden naar in- en externe e-mailadressen.
o Website statistieken - marketeers beschikken real time over belangrijke informatie, bijvoorbeeld over het moment waarop iemand voor het laatst de bedrijfswebsite bezocht en wat hij of zij bekeek.
o Digitale profielen - marketeers kunnen de digitale historie van de communicatie met een klant of leverancier uit de database opzoeken.
o Rapportages - marketeers kunnen real time rapportages zien en maken, bijvoorbeeld over leads, e-mailmarketing, campagnes en klantgegevens.
Quotes
John Price, Marketing Program Manager, NetApp
"Bij NetApp werken, zoals bij veel organisaties, marketingteamleden in alle delen van de wereld, op kantoren of remote, via computers en telefoons. Aprimo Mobile is veelbelovend, want het geeft onze marketeers toegang tot informatie, ongeacht waar zij zich bevinden. Informatie kan gedeeld worden, projecten kunnen zonder onderbrekingen doorgaan, en dit allemaal via een gebruiksvriendelijke interface."
Jonathan Block, Vice President & Service Director, SiriusDecisions
"Veel marketing- en salesprofessionals zijn continu onderweg. Het is essentieel dat zij de middelen en oplossingen bij de hand hebben om de klantrelaties te managen en om belangrijke besluiten te kunnen nemen. Mobiele technologieën helpen om efficiënt te werken en om te voldoen aan de snelheid en toenemende beschikbaarheideis."
Annemarie Schonewille, Marketing Manager Northern Europe, Aprimo
"Marketeers zijn mobieler dan ooit. Het is dus cruciaal dat je als marketeer altijd toegang hebt tot relevante informatie over je campagnes, rapportages en klantgegevens en dat je deze snel met je collega's en bijvoorbeeld creatieve bureaus kunt delen. Daarom hebben wij Aprimo Mobile(TM) ontwikkeld. Wij stellen marketeers in staat hun werk altijd en overal succesvol en snel te kunnen doen. Voor het eerst kunnen marketeers onderweg hun activiteiten voortzetten, van het goedkeuren van content tot het inzien van rapportages.
Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business resultaten en omzet. Enkele honderddui0zenden marketeers vertrouwen op Aprimo voor hun eigen marketing revolutie, waaronder Bank of America, Bouygues Telecom, Honda, King Pharmaceutical, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY, VNU Exhibitions en Wal-Mart.