Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Pegasystems breidt BPM en CRM oplossing uit voor communicatie- en mediasector

Oplossing biedt verbeterde klantervaring en verkort ontwikkeltijd voor flexibele BPM-gebaseerde oplossingen

Amsterdam, 12 augustus 2010 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) softwareoplossingen, lanceert voor de communicatie -en mediasector zijn nieuwe Communications Foundation, gebaseerd op de SmartBPM® suite. Deze 'Communications Foundation' biedt voor alle types communicatie service providers - draadloos, kabel, wireline, breedband, Convergent en xVNO - een nieuwe manier om de ontwikkeling van krachtige applicaties te versnellen. Het voorziet gebruikers van een pre-built, industriestandaard datamodel dat onmiddellijk kan worden benut bij het aanpassen van beleid en bedrijfsprocessen om toepassingen met Pegasystems' SmartBPM te creëren.

De Communications Foundation is gebaseerd op het TM Forum Frameworx en versnelt de ontwikkelingstijd door middel van een direct bruikbare bibliotheek van vooraf gedefinieerde data-elementen en relaties tussen de elementen. De Foundation dekt een groot aantal bedrijfsfuncties van communicatie service providers, zoals marktmodellen, verkoop, klant, product, service en resource data-elementen.

De Communications Foundation versnelt niet alleen de ontwikkeltijd, het waarborgt tevens de kwaliteit van deze SmartBPM toepassing omdat het een best practice datamodel bevat dat specifiek is ontwikkeld voor de communicatiesector. Dit verkort tevens de integratietijd met andere TM Forum Frameworkx-compliant toepassingen. Bij het implementeren van de Communications Foundation, kunnen communicatie service providers direct starten met uitbreiden en aanpassen aan hun specifieke wensen en datamodellen.

Marktexpertise
Pegasystems heeft Tom Erskine aangesteld om leiding te geven aan het industrie solutions team binnen het Communicatie en Media segment. Erskine is met 15 jaar ervaring een veteraan binnen de communicatie-industrie. Hij was eerder werkzaam als vice-president marktstrategie bij Convergys, waar hij verantwoordelijk was voor de strategie van het softwareportfolio voor facturering en operationele ondersteuning.

Hij begon zijn carrière in de communicatiesector bij BCGI, waar hij hielp bij het ontwerpen en bouwen van de marktleidende real-time facturatie-oplossing. Hij is in het bezit van diverse Amerikaanse en internationale patenten, afgegeven voor innovaties in de communicatie software-industrie.

Belangrijke kenmerken SmartBPM en Communications Foundation Framework

Business Driven - Service providers kunnen hun time-to-market voor nieuwe oplossingen drastisch versnellen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen in het product met behulp van standaard productiviteitstools zoals Visio en Excel.

Uniforme en naadloze omgeving - Service providers kunnen complexe bedrijfsprocessen, zoals order management, incident management en customer care, nauwkeurig en snel veranderen, aangezien beleid en procedures binnen een enkel systeem zijn gecombineerd.

Voorspellende richtlijnen voor anticiperen op klantbehoeften - Service providers beschikken over een nieuwe benadering voor het leveren van een uitstekende klantervaring, door te focussen op het proces in plaats van op de gegevens en door de zakelijke intentie en die van de klant af te stemmen op het moment van interactie.

Maatwerk - Service providers kunnen werk specialiseren, gebaseerd op welk criteria dan ook, om zo te zorgen voor een consistente klantervaring. Tegelijkertijd kunnen ze zich aanpassen, aan de dagelijkse praktijk van meerdere markten, verschillende klantsegmenten en meerdere onderliggende legacy-systemen.

Industriestandaard Datamodel - Service providers kunnen gebruikmaken van bestaande industriestandaarden om gegevens binnen hun omgeving aan te passen. Dit verlaagt de integratietijd met externe systemen en worden best-practices uit de industrie benut.

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems: "Communicatie service providers staan niet alleen in hun pogingen om flexibiliteit en operationele efficiëntie te verbeteren en een uitstekende klantervaring te bieden. Als gerenommeerd leider in Business Process Management en process-centric customer care, is Pegasystems enthousiast over de mogelijkheid om verticale oplossingen in deze markt te introduceren, die vergelijkbaar zijn met de oplossingen die we dagelijks leveren aan enkele honderden van 's werelds grootste bedrijven."

Tom Erskine, Director of Communications Industry Solutions bij Pegasystems: "Momenteel krijgen communicatie service providers een geweldige kans om een belangrijke rol te spelen in de 'Connected World' van de toekomst. Maar om succesvol te zijn is het van groot belang dat ze manieren vinden om sneller applicaties te leveren die de klantervaring en de operationele efficiëntie verbeteren. SmartBPM en de Communications Foundation vormen een nieuwe aanpak die zorgt dat de techniek en de business elkaar beter kunnen vinden om sneller oplossingen te leveren en tegelijkertijd de bestaande systemen optimaal te benutten."




Ingezonden persbericht