Salesforce CRM benoemd tot marktleider door onafhankelijk onderzoeksbureau
~ Forrester benoemt salesforce.com als dé standaard op het gebied van SaaS voor CRM voor grote organisaties en het MKB ~
Utrecht, 11 augustus 2010 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, is benoemd tot marktleider in The Forrester Wave(TM): CRM-suites voor MKB-organisaties, Q2 2010 (16 juni, 2010) en The Forrester Wave(TM): CRM-suites voor grote organisaties, Q2 2010 (16 juni, 2010).
Volgens de rapporten van Forrester is salesforce.com in korte tijd aanzienlijk gegroeid door organisaties te voorzien van CRM-oplossingen via het SaaS-model. De groeistrategie van de organisatie binnen de CRM-branche is gefundeerd op het in korte tijd uitrollen van bedrijfsoplossingen bij organisaties met minimale IT-risico's en implementatiekosten.
De rapporten melden dat bijna de helft van de (door Forrester ondervraagde) applicatie-professionals actief betrokken is bij de evaluatie van SaaS of het uitrollen ervan. Ongeveer één derde van hen gebruikt SaaS- applicaties voor CRM. Forrester merkt verder op dat veel organisaties die op zoek zijn naar CRM-technologie eerst onderzoeken of een SaaS-oplossing aansluit bij de organisatiebehoeften voordat ze een on-premise-oplossing overwegen. Bovendien overwegen steeds meer bedrijven met veel on-premise-oplossingen om over te stappen naar SaaS.
"Middelgrote en grote organisaties kiezen steeds vaker cloud computing voor CRM", zegt Alex Dayon, Executive Vice President CRM bij salesforce.com. "Onze 77.300 klanten hebben gekozen voor cloudgebaseerde CRM vanwege de lage kosten en de uitgebreide mogelijkheden om de applicaties aan de organisatie aan te passen. Dit in een veilige, betrouwbare en schaalbare omgeving. In recent onderzoek geeft 94 procent van de respondenten aan dat ze hoogstwaarschijnlijk blijven werken met Salesforce. Dit is een score van klanttevredenheid die ongekend is bij on-premise-software."