Aruba.com
Reistalenten geselecteerd voor `challenge' op Aruba
Den Haag 10 augustus 2010 - In samenwerking met drie verkeersbureaus
startte Travelution magazine dit jaar met een nieuwe, innovatieve
verkiezing, de `Young Talent Awards 2010' waarbij de aandacht uitgaat
naar zes jonge talenten uit de reisbranche. Gedurende tien maanden
werden deze reistalenten op de website van het vakblad alsmede op hun
website en op Twitter gevolgd. Naast Malta en Israël sponsort ook het
Arubaans Verkeersbureau deze verkiezing en neemt regiodirecteur voor de
Benelux, Roy Hart, plaats in de jury.
Voor de drie landen zijn teams van twee talenten geselecteerd die naar
één van de bovengenoemde bestemmingen afreizen om een aantal uitdagende
activiteiten te voltooien. Carlyn Nooy van BCD Travel en Michel
Houthoff van Holidaycars.com zijn de gelukkige finalisten die begin
september naar het `One Happy Island' vertrekken. Zij hebben tijdens de
juryopdrachten laten zien welke kwaliteiten zij bezitten. Hierbij werd
de nadruk gelegd op communicatieve vaardigheden, commerciële
kwaliteiten, creativiteit, vakkennis, flexibiliteit, het snel kunnen
schakelen en in staat zijn met innovatieve voorstellen te komen. In
november wordt aan de hand van deze criteria de uiteindelijke winnaar
van de Young Talent Awards 2010 bepaald. Tijdens een speciaal evenement
dat begin december georganiseerd wordt, zal de uiteindelijke winnaar
daadwerkelijk bekend gemaakt worden.
"Aruba heeft zich als sponsor aan deze verkiezing verbonden omdat wij
het belangrijk vinden om jong talent binnen de reisbranche een hart
onder de riem te steken. De Travelution verkiezing is innovatief en
laat zien hoe dynamisch de reisbranche is. Daarnaast brengen wij op
deze manier ook een prachtige bestemming onder de aandacht waardoor
meer Nederlanders gestimuleerd worden om een reis naar Aruba te boeken
en kennis te maken met de diversiteit van het eiland", aldus Roy Hart.