Ingezonden persbericht


Nieuw brancheonderzoek onder hotels wijst uit: nu handelen om toekomst zeker te stellen!

Klantwaardering, globalisering, merkwaarde en verscherpte marktbenadering zijn de vier belangrijkste voorwaarden voor de hervorming van de hotelindustrie, volgens een onderzoek dat door Amadeus is geïnitieerd.

Hoofddorp, 10 augustus 2010: Door veranderingen in de laatste tien jaar moeten hotels nu meer doen met minder om groei en onderscheidend vermogen te waarborgen. Dit is één van de voornaamste conclusies uit het recente hotelbrancheonderzoek, opgezet door Amadeus en getiteld 'Invent the future, the new normal for hotels in 2010 and beyond'. Het onderzoek geeft aan dat 2010 een cruciaal jaar is voor de hervorming van de hotelindustrie, als het klaar wil zijn voor komende decennia.

In het rapport worden vier belangrijkste aandachtsgebieden aangegeven, die doorslaggevend zijn voor de groei van hotels in de toekomst. Dit zijn: klantwaardering, globalisering, merkwaarde en verscherpte marktbenadering.

Het onderzoek, dat is geïnitieerd door Amadeus Hospitality Solutions, is uitgevoerd door John Burns, Voorzitter van Hospitality Technology Consulting, het leidinggevend strategisch adviesorgaan voor de hotelbranche. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in de belangrijkste veranderingen in deze sector en om een duidelijker beeld te krijgen van peilers voor succes voor wereldwijde hotelketens in de Nieuwe Economie.

In een korte toelichting op het onderzoek verklaarde Jérôme Destors, Director of Hotel IT bij Amadeus: "2010 is het jaar van veranderingen voor de hotelindustrie. Het is daarmee ook het jaar van hervorming in zogenaamde 'hospitality technology'. Amadeus richt zich daar bij uitstek op. Wij leveren 'tools' die nodig zijn om merkwaarde van hotels en hotelketens binnen hun wereldwijde activiteiten te verhogen en om ondersteuning te verlenen bij hun wereldwijde groei, alsmede die van hun klanttevredenheid".

Volgens John Burns, verantwoordelijk voor het onderzoek, zal 2010 in ieder geval niet een terugkeer naar 'business as usual' laten zien. "Het is belangrijk dat hotels zich aanpassen aan de ontwikkelingen en trends van deze tijd en dat zij daarmee hun commerciële strategie wijzigen", aldus Burns.

2010: Een jaar van hervormingen
Het onderzoek geeft in detail aan hoe 2010 een jaar van hervorming kan zijn voor hotels, die zich bewust maken van veranderingen in de industrie en in de voorkeur van gasten.

Het onderzoek laat zien hoe hoteliers het maximum kunnen halen uit globalisering en uit de groei van de industrie. Daarnaast laat het onderzoek zien dat de verschuiving in eigendom van hotel en hotelketens van invloed is op de merkwaarde en op de poging deze te optimaliseren. Ten slotte concludeert het rapport dat de hotelindustrie haar technologie zodanig moet verfijnen dat zij direct de juiste en strategische beslissingen kan nemen, in plaats van afhankelijk te zijn van ondersteunende technische systemen.

Het team van Amadeus Hospitality Solutions ondersteunt wereldwijd hotels en hotelketens die kantoren hebben in Europa, Noord-Amerika en Azië. Amadeus zet daarbij 72 lokale 'Amadeus Commercial Organizations' kantoren in, verspreid over 195 landen.

Het gehele rapport is te downloaden op: www.amadeus.com/hotelit/white-paper.html, of aan te vragen bij Improve Communication Network, Ocky Wiemeyer. Zie adres beneden.


- Einde -


Ingezonden persbericht