Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ODS2 breidt dienstenpakket uit

Enschede, 10 augustus 2010 - ODS2, softwareleverancier op het gebied van Field Marketing, Order Management, Direct Sales en Call Centers, heeft zijn dienstverlening uitgebreid met het ontwerpen en ontwikkelen van websites en dienstverlening op het gebied van website-integratie en internetmarketing.

Het bedrijf met het hoofdkantoor in Enschede en vestigingen in Dubai en Canada richtte zich tot voor kort uitsluitend op applicatieontwikkeling voor ordermanagement-, fieldmarketing- en direct salestoepassingen. De uitbreiding van het dienstenportfolio sluit in de gedachte van ODS2 om zijn klanten full service te kunnen bieden op de complete range van hun IT-toepassingen.

Edwin Poorthuis, directeur van ODS2: 'Waar tot voor enkele jaren vooral de kwaliteit van de IT-systemen en de mate waarin de applicaties op de business waren afgestemd het potentiële succes van een organisatie bepaalden, is daar de laatste jaren een nieuwe dimensie bijgekomen. Vandaag de dag is met name de integratie van de back-end en front-end toepassingen een kritische succesfactor voor de dienstverlening van bedrijven. En niet te vergeten de afstemming van de front-end op de behoefte van de klant.'

Om ieder soort project voor hun klanten te kunnen ondersteunen en hen een volledig geïntegreerde IT-architectuur te kunnen garanderen, besloot Poorthuis tot een uitbreiding van de scope. De benodigde kennis was al grotendeels in de organisatie aanwezig, waardoor het opschalen van het dienstenportfolio slechts een relatief kleine investering vergde: 'We beschikten al over een zeer sterk technisch ontwikkelteam, een marketingteam dat doelgerichte internetcampagnes ontwikkelt en een aantal getalenteerde creatieve mensen. Juist de combinatie van de kennisgebieden zorgt voor een enorme toegevoegde waarde voor onze klanten.'

ODS2 heeft met het in dienst nemen van Hamza Labrinssi, een internationaal vermaarde webdesigner die onder meer websites ontwierp voor Pepsi, Philadelphia, US Soccer, Lancel en hiphopper en dj Grandmaster Flash als kers op de taart een webdesigner van formaat in huis gehaald. Poorthuis: 'Als we iets doen, willen we dat meer dan goed doen. Met de aanstelling van Ramza hebben we nu iemand in huis die state-of-the-art webtoepassingen ontwerpt.'

ODS2 is momenteel bezig met het ontwikkelen van de website voor Hazelton Hotel, het meest luxueuze en prestigieuze hotel van Toronto, en communicatiebureau Siren Communications. Eerder al voorzag Ramza de website en de productmodules FMS (fms.ods2.com) en DSS (dss.ods2.com) van ODS2 van een nieuwe look & feel.

Over ODS2 b.v.

ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratiesoftware. ODS2 heeft vier softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS), Direct Sales Software (DSS) en Call Center Sofware (CCS) en heeft vestigingen in Dubai, Enschede en Toronto. ODS2 heeft klanten als Alice, KPN en Microsoft en is actief in onder andere Nederland, Spanje, België, Zuid Afrika, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. ODS2 is door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot een van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en EMEA. Voor meer informatie bezoekt u www.ods2.com