Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 9 augustus 2010
Design Bridge aan het werk voor Nederlands' oudste merkkaas Uniekaas
Design Bridge, international brand design agency, is in samenwerking met De Graaff BrandManagement B.V. aan het werk voor Uniekaas. Design Bridge Amsterdam zal een nieuw verpakkingsconcept ontwerpen dat als basis gaat dienen voor het hele assortiment. Daarnaast gaat Design Bridge aan de slag voor andere (internationale) projecten van Uniekaas. De Graaff BrandManagement ontwikkelt de merkstrategie en begeleidt het gehele traject.
De geschiedenis van Uniekaas gaat terug naar het ontstaan van de Nederlandse Kaas Unie, een coöperatie van boeren die in 1964 als eerste met een merkkaas op de markt kwam: Uniekaas. Inmiddels is Uniekaas, met verschillende kaasmerken, uitgegroeid tot een grote speler op de Nederlandse kaasmarkt en opereert in diverse export markten waaronder de U.S.A.. Uniekaas rijpt, snijdt en verpakt kaas voor klanten in binnen- en buitenland. Daarbij is zij als geen ander onderlegd in distributie en logistiek.
Design Bridge is een international brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van 3D, innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Sara Lee, Heinz en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.
///
Ingezonden persbericht