Zwembadverkoop stijgt met 60 %
06/08/2010 11:25
FUN BELGIUM NV
Brugge - De hete maand juli heeft de zwembadverkoop een enorme boost gegeven. Vrijetijdsketen Fun noteert een stijging van maar liefst 60 %. 40 % van de verkochte zwembaden zijn totaalpakketten met pomp en filter.
Ook de verkoop van onderhoudsproducten is verdubbeld. Vooral chloor en producten om het water helder te houden, spannen de kroon.
Wat is een zwembad zonder het aangepaste speelgoed? In juli verkocht Fun meer dan 150.000 watergeweren. Een record.
Bart Coeman, voorzitter van Fun: "Juli was een maand van records. Niet alleen het weer was uitzonderlijk goed, ook onze verkoop vertoonde ongekende pieken. De zwembaden waren tegen het einde van de maand uitgeput. De leveranciers konden de vraag niet volgen. Opvallend is dat de opblaasbadjes steeds vaker vervangen worden door een groot zelfdragend bad of een zwembad met frame. De Belgische tuinen worden meer een meer een volwaardige speeltuin."
*****
Over FUN
Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.
In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.
Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.
Fun telt momenteel 31 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.
Fun, daar begint de pret.