SAP EN SUGEN KONDIGEN AANVULLENDE SAP ENTERPRISE SUPPORT OPLOSSINGEN AAN
Samenwerking leidt tot kennisoverdracht en programmaverbeteringen in SAP
onderhoud- en ondersteuningsportfolio
's-Hertogenbosch - 6 augustus 2010 - SAP en de SAP User Group Executive
Network (SUGEN), een wereldwijd netwerk van SAP gebruikersgroepen,
kondigen aan dat de samenwerking tussen de twee organisaties heeft
geresulteerd in de ontwikkeling van een koppelingsmethode van SAP
Enterprise Support Services. Er is ondermeer een online platform van
customer benefit cases en best practices gecreëerd die bijdraagt aan de
gebruiksvriendelijkheid van SAP Enterprise Support. Bovendien zal in
SAP in samenwerking met het SAP/SUGEN Enterprise Support Charter Team
regionale feedbacksessies met klanten blijven hosten om gezamenlijk de
ontwikkeling van best practices, procedures en self services aan
klanten te kunnen aanbieden. Daarnaast biedt SAP hulp bij het
optimaliseren van IT-landscapes van haar klanten.
De aankondiging is een gevolg van de laatste feedbacksessie met leden
van de SAP Enterprise Support adviesraad. Deze adviesraad werd
opgericht om de door SAP en SUGEN ontwikkelde Key Performance
Indicators (KPI's) uit 2008 te meten en beoordelen. De adviesraad
bestaat uit 100 bedrijven van over de hele wereld, die hun inzichten
hierover met elkaar delen.
Naast kennisoverdracht en KPI-verbeteringen heeft de samenwerking
tussen SAP en SUGEN de realisatie van een schaalbare koppelingsmethode
opgeleverd. Deze koppelingsmethode levert klanten een duidelijk
stappenplan waarmee zij het meeste uit SAP Enterprise Support kunnen
halen. Klanten worden stap voor stap begeleidt langs de value chains
van SAP Enterprise Support. De methode biedt klanten een volledige
ondersteuning waarmee zij zowel de kwaliteit als de uitvoering en
operaties kunnen waarborgen. Bovendien biedt het toegang tot de SAP
Enterprise Support Academy, waarin zij gebruik kunnen maken van een
verzameling van begeleide self services en rechtsreeks in contact
kunnen komen met SAP Active Global Support experts voor training, best
practices en remote support.
Dr. Uwe Hommel, Executive Vice President en hoofd SAP Active Global
Support: "SAP blijft zich inzetten voor de samenwerking met onze
gebruikersgroepen en het realiseren van toegevoegde waarde voor de
klant. Door de outroll van deze uitbreidingen en verbeteringen,
realiseren klanten zich direct wat de voordelen van SAP Enterprise
Support zijn. Bovendien kunnen zij met behulp van SAP Enterprise
Support de totale kosten van hun activiteiten verlagen".
De SUGEN gebruikersgroepen werken wereldwijd samen met SAP om de
beschikbaarheid van deze diensten naar hun klanten te communiceren.
Leden die deelnemen aan het huidige plan voor de communicatie ASUG
(Noord-Amerika), ASUG Brazilië, ASUG Mexico, AUSAPE (Spanje), JSUG
(Japan), SAPSA (Zweden), SAUG (Australië), UK & Ireland SAP User Group,
SBN Norge (Noorwegen), SUG-MENA (Midden-Oosten, Noord-Afrika), USF
(Frankrijk) en de VNSG (Nederland).
"Als gevolg van de dialoog tussen SAP en de gebruikersgroepen is de
keuze nu aan de klant en kan die zich nu richten op suggesties die SAP
Enterprise Support geeft", zegt Tonnie van der Horst, voorzitter en
president SUGEN, VNSG. "We zijn blij met het succes van onze
gezamenlijke inspanningen en kijken ernaar uit om in onze verdere
samenwerking meerwaarde te creëren voor SAP klanten."
Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen (*) voor zowel
kleine en middelgrote bedrijven als internationale ondernemingen. De
oplossingen van SAP helpen organisaties hun bedrijfsvoering te
stroomlijnen en aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen
hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen. SAP heeft meer dan 25
branchespecifieke oplossingen voor markten variërend van high tech
industrie en retail tot overheids- en financiële instellingen en met de
SAP BusinessObjects portfolio wordt de strategie en executie van
bedrijven van alle maten bij elkaar gebracht met open, heterogene
applicaties voor informatiemanagement, enterprise performance
management, governance, risk & compliance, en business intelligence. Op
dit moment gebruiken ongeveer 102.500 bedrijven verspreid over meer dan
120 landen software van SAP. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal
beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool
'SAP'. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.nl.
(*) SAP definieert softwareoplossingen als bestaande uit enterprise
resource planning, business intelligence en gerelateerde applicaties.
Wilt u meer weten? Neem contact op met SAP voor meer informatie.
Investors Communities SAP Education Werken bij SAP Evenementen SAP
Consulting Gratis trials Contact SAP
Copyright/Trademark Privacy Terms of Use Impressum Nieuwsbrief
RSS Sitemap Tekst versie Afdrukken
Vragen of opmerkingen over de website?
webmaster@sap.com.
SAP