Woonbond
05-08-2010
Waardering Portaal Leiden moet omhoog
Uit een recent tevredenheidsonderzoek blijkt dat Leidse Portaalhuurders
minder te spreken zijn over de corporatie dan huurders elders in het
land. Directeur Christoffel Klap meldt in het Leidsch Dagblad dat de
waardering van Portaal Leiden omhoog moet (3 augustus). Weliswaar is de
waardering het afgelopen jaar gestegen, maar op veel punten ligt die
waardering veel lager dan het gewenste rapportcijfer. Met name de
beantwoording van telefoontjes en e-mails schiet nog tekort.
Klap heeft geen verklaring voor de lagere Leidse tevredenheid, maar hij
vermoedt dat de 'Zwarte Bokaal' van de Woonbond er iets mee te maken
heeft. Die prijs voor slechtste verhuurder kreeg zijn corporatie begin
deze eeuw maar liefst drie keer overhandigd. 'Dus we komen van heel
ver. En de bokaal is natuurlijk slecht voor je imago.' Om deze
uitspraak te relativeren wijst hij erop dat Leiden ook slechter scoort
op punten die landelijk zijn geregeld. Leidse huurders geven
bijvoorbeeld de telefonische beantwoording van het callcenter in
Veenendaal een lager cijfer dan huurders in de rest van het land.
In hetzelfde krantenartikel wordt gemeld dat Portaal Leiden inmiddels
begonnen is met het verbeteren van de manier waarop e-mails en
telefoontjes worden afgehandeld. Specifiek in Leiden zouden huurders
beter onderhoud kunnen verwachten. Nu wordt er nog gewerkt met losse
aannemers, maar binnenkort neemt een eigen onderhoudsdienst dat werk op
zich.