Woonbond


05-08-2010

Waardering Portaal Leiden moet omhoog

Uit een recent tevredenheidsonderzoek blijkt dat Leidse Portaalhuurders minder te spreken zijn over de corporatie dan huurders elders in het land. Directeur Christoffel Klap meldt in het Leidsch Dagblad dat de waardering van Portaal Leiden omhoog moet (3 augustus). Weliswaar is de waardering het afgelopen jaar gestegen, maar op veel punten ligt die waardering veel lager dan het gewenste rapportcijfer. Met name de beantwoording van telefoontjes en e-mails schiet nog tekort.

Klap heeft geen verklaring voor de lagere Leidse tevredenheid, maar hij vermoedt dat de 'Zwarte Bokaal' van de Woonbond er iets mee te maken heeft. Die prijs voor slechtste verhuurder kreeg zijn corporatie begin deze eeuw maar liefst drie keer overhandigd. 'Dus we komen van heel ver. En de bokaal is natuurlijk slecht voor je imago.' Om deze uitspraak te relativeren wijst hij erop dat Leiden ook slechter scoort op punten die landelijk zijn geregeld. Leidse huurders geven bijvoorbeeld de telefonische beantwoording van het callcenter in Veenendaal een lager cijfer dan huurders in de rest van het land.

In hetzelfde krantenartikel wordt gemeld dat Portaal Leiden inmiddels begonnen is met het verbeteren van de manier waarop e-mails en telefoontjes worden afgehandeld. Specifiek in Leiden zouden huurders beter onderhoud kunnen verwachten. Nu wordt er nog gewerkt met losse aannemers, maar binnenkort neemt een eigen onderhoudsdienst dat werk op zich.