SAP BENOEMD TOT LEIDER OP HET GEBIED VAN CRM-SOFTWARE
Onafhankelijk onderzoeksbureau erkent SAP als een toonaangevende
CRM-leverancier voor grote en middelgrote bedrijven
's-Hertogenbosch - 4 augustus 2010 - SAP heeft de erkenning gekregen
van marktonderzoekbureau Forrester voor haar customer relationship
management (CRM) oplossingen voor grote en middelgrote bedrijven.
Forrester Research Inc, benoemde SAP tot een van de leiders in de
CRM-markt in twee recentelijk verschenen Forrester Wave rapporten. De
rapporten concluderen dat SAP een van de meest complete portfolio's
biedt om aan de behoeften en verwachtingen van grote en middelgrote
organisaties te voldoen. De aankondiging werd gedaan tijdens het CRM
Evolution 2010 congres, dat wordt gehouden in New York, van 2 tot en
met 4 augustus.
De erkenning van Forrester betekent een toevoeging aan een groeiende
lijst van onderscheidingen voor SAP CRM en de CRM-functionaliteit in
SAP Business All-in-One, Deze oplossingen hebben een snel groeiende
klantengroep en worden met succes ingezet door verkoop-, marketing- en
serviceprofessionals bij bedrijven over de hele wereld. Bedrijven van
verschillende grootte en in alle bedrijfstakken zijn zich er steeds
meer van bewust dat klanten hun meest waardevolle activa aan het worden
zijn. Verbetering van de totale klantervaring is van cruciaal belang
voor het behoud van de concurrentiepositie en het waarborgen van
klantloyaliteit. SAP CRM en de CRM-functionaliteit in SAP Business
All-in-One leveren complete procesondersteuning voor alle klantgerichte
activiteiten in meerdere sectoren.
Forrester Research nodigde een selecte groep leveranciers van
CRM-software uit om deel te nemen aan twee onderzoeken: "The Forrester
Wave: CRM Suites for Midsized Organizations, Q2 2010" en "The Forrester
Wave: CRM Suites for Large Organizations, Q2 2010". In deze onderzoeken
evalueerde Forrester de sterke en zwakke punten van CRM-oplossingen
tegen 516 criteria die het onderzoeksbureau opstelde om de eisen van
organisaties weer te geven. In de beoordelingscriteria zijn onder
andere opgenomen dat het een multifunctionele CRM-applicatiesuite
betreft, die zich richt op meerdere sectoren en dat het product nu
algemeen beschikbaar is en op grote schaal wordt gebruikt door klanten.
Aan het onderzoek voor leveranciers voor middelgrote ondernemingen
deden 19 CRM-oplossingen mee, aan het onderzoek voor grote
ondernemingen namen 18 CRM-oplossingen deel.
De rapporten waarderen SAP als een leider voor zowel grote als
middelgrote CRM-suites. Forrester concludeert dat "SAP gestaag een
uitgebreide CRM-functionaliteit heeft opgebouwd en dat het bedrijf is
gericht op het verbeteren van de bruikbaarheid en uitbreiding van de
steun voor strategische zakelijke processen". Het rapport voor grote
ondernemingen erkent dat SAP CRM 7.0 "zeer sterk is over de gehele
linie voor verkoop, marketing, partner channelmanagement, field service
en analyses". Daarnaast geeft Forrester een compliment over de "zeer
sterke user interface".
Volgens het onderzoek "verbetert SAP CRM het gebruiksgemak, terwijl het
de kosten verlaagt en de implementatietijd voor gebruikers vermindert.
SAP onderschrijft het standpunt dat door het echt centraal stellen van
de klant in haar activiteiten, een organisatie een hogere toegevoegde
waarde kan leveren aan haar klanten, waardoor zij in ruil een hogere
waarde terugkrijgt. SAP's strategie is gericht op het leveren van
technologie die bedrijven in staat stelt om 'operational excellence' in
alle klantgerelateerde activiteiten te bereiken".
Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen (*) voor zowel
kleine en middelgrote bedrijven als internationale ondernemingen. De
oplossingen van SAP helpen organisaties hun bedrijfsvoering te
stroomlijnen en aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen
hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen. SAP heeft meer dan 25
branchespecifieke oplossingen voor markten variërend van high tech
industrie en retail tot overheids- en financiële instellingen en met de
SAP BusinessObjects portfolio wordt de strategie en executie van
bedrijven van alle maten bij elkaar gebracht met open, heterogene
applicaties voor informatiemanagement, enterprise performance
management, governance, risk & compliance, en business intelligence. Op
dit moment gebruiken ongeveer 102.500 bedrijven verspreid over meer dan
120 landen software van SAP. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal
beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool
'SAP'. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.nl.
(*) SAP definieert softwareoplossingen als bestaande uit enterprise
resource planning, business intelligence en gerelateerde applicaties.
Wilt u meer weten? Neem contact op met SAP voor meer informatie.
Investors Communities SAP Education Werken bij SAP Evenementen SAP
Consulting Gratis trials Contact SAP
Copyright/Trademark Privacy Terms of Use Impressum Nieuwsbrief
RSS Sitemap Tekst versie Afdrukken
Vragen of opmerkingen over de website?
webmaster@sap.com.
SAP