Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
4 augustus 2010

KesselsKramer zet mensen vast in banners voor Ben

In een online campagne van KesselsKramer voor telecomaanbieder Ben zitten abonnees vast in de kleine advertentieruimtes op internet. Ze zijn duidelijk niet op hun gemak, omdat ze in de ongelukkige verhoudingen van een banner vast zitten. Gelukkig zitten ze niet vast aan Ben waardoor er een grote grijns op hun gezichten komt. De campagne laat hiermee zien dat je bij Ben nooit vast zit aan een contract van 1 of 2 jaar.

KesselsKramer vraagt met deze campagne aandacht voor de inhumane formaten van banners. Om de mensen nog enigszins menselijk in de vreemde verhoudingen te kunnen fotograferen moesten de advertentieruimtes op ware grootte nagebouwd worden. Voor het kleinste formaat was echter nog steeds een slangenmens nodig.

De campagne is ook op de radio te horen. In een van de radiospots schreeuwt een man om hulp omdat hij vast zit in een diepe put en in een andere spot zit een man vast in zichzelf. In een aantal landelijke dagbladen verschijnen ook mensen opgesloten in advertentieruimtes.

Om alle banners te bekijken klik http://clients.8bahn.be/Ben/banner/index_NL.html . Om losse beelden en de radiocommercials te downloaden klik http://www.kesselskramer.com/press/site-media/user-uploads/ben_nl.zip .

Credits

Bureau: KesselsKramer
Art-director: Gijs van den Berg
Copywriter: Niek Eijsbouts
Strategie: Olaf Kampman
Productie: Noor van Geloven
Verantwoordelijk bij Ben: Noortje Bakker, Lisette Brederode, Jaco Hamel Fotografie: Thomas Mailaender
Levensgrote banner bouw: Frank Visser
Technische realisatie: Noise
Geluid: The Park Studio

----------




Ingezonden persbericht