102% coffee introduceert `het nieuwe schenken'


AMSTERDAM, 20100803 -- In Nederland schenken we onszelf gemiddeld 4 à 5 koppen koffie, thee of warme chocolademelk per dag in. We kletsen ondertussen wat bij of warmen ons op. 102% coffee introduceert een nieuwe manier van schenken: door een kop koffie of thee te drinken, steunen consumenten SOS Kinderdorpen.

100% van alle winst naar SOS Kinderdorpen
102% coffee is een nieuwe aanbieder van warme dranken op de zakelijke markt. Wanneer consumenten een kop koffie of thee drinken uit een automaat van 102% coffee, dan dragen ze direct bij aan het goede werk van SOS Kinderdorpen. Want de organisatie schenkt namelijk 100% van haar nettowinst aan deze internationale kinderhulporganisatie. De extra 2% haalt 102% coffee samen met haar klanten op.

Samen met klanten en hun medewerkers
In haar beleid om maatschappelijk verantwoord te ondernemen, betrekt 102% coffee haar klanten. Zo stimuleert en ondersteunt de organisatie hen bij het opzetten van inzamelingsacties op de werkvloer. Op deze manier dragen consumenten extra bij aan de missie van SOS Kinderdorpen: een liefdevol thuis en een mooie toekomst voor ieder kind.

"Het is uniek dat een bedrijf een kop koffie kleur geeft"
Stephan Bijlmakers, 102% coffee: "Warme dranken van 102% coffee dragen bij aan de teamspirit en aan het goede werk van SOS Kinderdorpen. Door koffie te drinken helpen consumenten kinderen die er alleen voor staan een liefdevol thuis te geven. Met onze koffie of thee schenk je dus niet alleen gezelligheid en warmte op je eigen werkvloer, maar schenk je ook aandacht aan hen die het hard nodig hebben."

Marcel Beerthuizen, algemeen directeur SOS Kinderdorpen: "Wij zijn ontzettend enthousiast over het initiatief van 102% coffee. Het is absoluut uniek dat een bedrijf een kop koffie kleur geeft door een link te leggen naar ons werk. We zijn altijd op zoek naar nieuwe middelen om mensen te enthousiasmeren voor wat we doen."