Gemeente Goedereede
Informatie van Stedin over de langdurige stroomstoring
Aan de inwoners van Goeree-Overflakkee,
Stedin is als netbeheerder verantwoordelijk voor het beheer van het
gas- en elektriciteitsnet op de eilanden Goeree-Overflakkee en in een
groot deel van de Randstad. Wij nemen deze verantwoordelijkheid zeer
serieus en betreuren het dan ook zeer dat u op vrijdag 23 juli 2010
wederom bent getroffen door een langdurige stroomstoring.
Zoals u wellicht weet is Stedin al sinds enkele jaren bezig het
elektriciteitsnet op Goeree-Overflakkee robuuster te maken. Het plannen
van de werkzaamheden wordt zorgvuldig gedaan. Tijdens de werkzaamheden
moet het net voor u beschikbaar blijven. Daarom kunnen niet alle
werkzaamheden tegelijk worden uitgevoerd. Dat is onder meer de reden
dat de werkzaamheden meerdere jaren in beslag nemen.
We kunnen niet voorkomen dat er stroomstoringen optreden; zo blijven er
altijd externe factoren waar wij geen invloed op hebben. Zoals een
blikseminslag of zoals in dit geval een landbouwvoertuig dat een
hoogspanningslijn beschadigt. Wel doen wij er alles aan om iedere
storing zo snel mogelijk te verhelpen.
Compensatievergoeding
Wanneer een stroomstoring ondanks al onze inspanningen toch langer dan
4 uur duurt, wordt automatisch een compensatievergoeding betaald.
De vergoeding is afhankelijk van de capaciteit van uw aansluiting
o EUR 35,- voor klanten met een aansluiting kleiner of gelijk aan 3x35A
o EUR 195,- voor klanten met een aansluiting groter dan 3x35A
Schade
Wanneer u schade heeft als gevolg van de stroomstoring en u wilt dit
claimen bij Stedin, verzoeken wij u voor een correcte en snelle
afhandeling het schadeformulier in te vullen en binnen 4 weken na de
storing op te sturen naar (onderaan de pagina kunt u het pdf-document
openen en downloaden):
Stedin Netbeheer B.V.
Afdeling Schade en Klachten
Postbus 940
3000 AX Rotterdam.
Iedere klacht of schadeclaim wordt na ontvangst bevestigd met een
ontvangstbevestiging waarbij wij u een indicatie geven over wanneer u
ons definitieve standpunt mag verwachten. Wij zullen uw klacht of
schadeclaim zo snel mogelijk in behandeling nemen en zorgvuldig
afhandelen.
Heeft u nog vragen of opmerkingen over de stroomstoring of over de
schade en klachtenprocedure, dan kunt u onze website raadplegen
www.stedin.net, of tijdens kantooruren contact opnemen met onze
klantenservice: 0900-1426 (lokaal tarief). Wij zijn u graag van dienst.
Vriendelijke groet,
De directie van Stedin.
* Schadeclaim en klachten.pdfLees voor
* Bewoners Goeree-Overflakkee.pdfLees voor