NCRV

Xperience

Met Floris van Bommel aan de slag voor schoenen

Dinsdag 3 augustus

19.00 uur, Nederland 3

Hoe zou het zijn als je je talent mag bewijzen bij een topper uit je branche? Als je in de praktijk kunt leren van een expert, die wereldberoemd is in zijn vakgebied? Dat is de grote uitdaging die kandidaten aangaan in het NCRV-programma Xperience. In slechts een paar dagen tijd krijgen drie jongeren verschillende tests; de winnaar mag een droomstage volgen. Aan het eind van elke test worden ze beoordeeld. Wie heeft âhetâ in zich en wie niet?

Deze tweede aflevering staat volledig in het teken van schoenen. Floris van Bommel is creatief directeur van een bekend schoenenmerk en bedenkt de marketingcampagnes voor zijn merk zelf.

De studenten die de strijd met elkaar aangaan zijn Ruben, Eefje en Joost. Zij volgen een grafische MBO-opleiding: ze bedenken marketingconcepten en voeren deze ook uit. De winnaar gaat samen met Van Bommel werken aan een advertentie voor in het blad Revu.

Van Bommel test de studenten door middel van drie opdrachten: ze moeten een zool ontwerpen, hun naam aan een product verbinden en een âviralâ (een bepaald soort internetcampagne) voor hun product maken. Floris van Bommel krijgt het moeilijk als hij moet kiezen.

Stages zijn een belangrijk beginpunt voor een toekomstige plek in de maatschappij. De NCRV wil in dit programma jongeren de kans geven op een droomstage, waardoor ze hun ideaal kunnen verwezenlijken.