Anita Witzier komt terug met KRO BlootGewoon: Naakt met een missie
Uitzenddatum: 29/07/2010
Op 29 juli a.s. (21.35 uur, Nederland 1) start een nieuwe serie van
KRO BlootGewoon, naakt met een missie, het programma waarin groepen
mensen voor een persoonlijk goed doel uit de kleren gaan. Zij poseren
naakt voor een glamourvolle fotoshoot waarbij de beste foto van elke
groep, gekozen door een vakjury, op een stijlvolle naaktkalender komt
te staan. Via een donatie aan het betreffende goede doel, is de
kalender te verkrijgen.
De KRO brengt met dit programma verschillende goede doelen onder de
aandacht en laat het verhaal achter de fotoshoot zien. Hoe voelt het
om naakt te gaan, wat doet het met mensen en waarom gaan ze zo ver?
KRO BlootGewoon laat bijzondere verhalen van gewone mensen zien en wil
mensen inspireren om na te denken over zorg voor elkaar.
Volgens presentatrice Anita Witzier is het naakt poseren een
uitstekend middel om aandacht te vragen voor een goed doel: "allerlei
goede doelen, klein en groot, landelijk en regionaal komen aan bod.
Het gaat soms ook om zaken die onbekend zijn en die juist op deze
manier aandacht krijgen. De mensen die meedoen krijgen niet alleen een
mooie naaktkalender die ten goede komt aan hun persoonlijke goede
doel, maar ook meer begrip in hun omgeving omdat ze hun eigen verhaal
hebben kunnen vertellen", aldus Witzier.
Aan deze tweede serie van KRO BlootGewoon werken wederom twee
professionele topfotografen mee: Alek en Suzanne Karsters. Deze twee
grote namen uit de wereld van de fotografie zijn bekend om hun
eigentijdse werk. Beide werken voor diverse nationale en
internationale bladen en hebben een breed en groot portfolio.
De vakjury, die iedere aflevering de beste foto van elke groep kiest,
bestaat uit model en presentatrice Robine van der Meer,
hoofdredactrice van Viva Corinne van Duin en art-director van Glamour
magazine Joep Becx.
De eerste serie van KRO BlootGewoon veroorzaakte vorig jaar de nodige
commotie. Anita Witzier gaf zelf het goede voorbeeld en ging voor het
goede doel uit de kleren en was te zien in bushokjes door het hele
land. Dit initiatief werd zowel gewaardeerd als verguisd. Gemiddeld
werd KRO BlootGewoon door bijna 1 miljoen mensen bekeken. Zowel de
goede doelen als de kandidaten reageerden positief na afloop van het
programma. Zo kregen de vrouwen van Stichting Amazones vele warme
reacties en kreeg de website voor vrouwen met borstkanker 70% meer
bezoekers. Een greep uit overige reacties:
"Wat een geweldig nieuws dat alle kalenders zijn verkocht, wij zijn
erg verheugd met dit prachtige bedrag"
"Wij zijn zeer verheugd over de opbrengst en kunnen deze gift goed
gebruiken"
"Mede door dit soort initiatieven kunnen we onveranderd doorgaan met
onze onderzoekswerkzaamheden"
KRO BlootGewoon, vanaf donderdag 29 juli 2010 (6 afleveringen) om
21.35 uur bij de KRO op Nederland 1.
KRO