Gemeente Bergen
Datum 28 juli 2010
Plaats Nieuw Bergen
Gemeentelijke Basisadministratie Bergen voldoet aan eisen
Alle gegevens van inwoners van de gemeente Bergen staan in de Gemeentelijke Basisadministratie, de GBA. Bij de balie burgerzaken doet u bijvoorbeeld aangifte van geboorte, verhuizing, huwelijk, vertrek naar het buitenland en overlijden. Deze wijzigingen verwerken de medewerkers vervolgens in de GBA. De administratieve levensloop van elke inwoner van Nederland, van wieg tot graf, is opgenomen in een GBA.
De gegevens van de GBA vormen de basis voor de uitvoering van veel overheidstaken. Het is daarom erg belangrijk, met name voor de inwoners, dat die gegevens correct zijn. Elke drie jaar worden ze daarom gecontroleerd door een onafhankelijke instantie.
In maart 2010 heeft KEMA Quality BV de Gemeentelijke Basisadministratie van de gemeente Bergen gecontroleerd en geconstateerd dat de GBA in Bergen voldoet aan de landelijke eisen. Dit betekent dat de opgenomen persoonsgegevens correct en actueel zijn. Ook de processen die de medewerkers van burgerzaken uitvoeren voldoen aan alle gestelde kwaliteitseisen. Daarnaast wordt de privacy van de inwoners van Bergen goed beschermd. Kortom, een dikke voldoende voor de GBA van de gemeente Bergen én de medewerkers van burgerzaken.
Gemeente Bergen