Ingezonden persbericht
Persbericht
Joost Rutgers nieuwe commercieel directeur Capital ID
Zwolle, 28 juli 2010 -- Joost Rutgers treedt per 1 augustus 2010 als commercieel directeur in dienst bij Capital ID, specialist in marketing resource management (MRM). Binnen deze functie is Rutgers verantwoordelijk voor sales en accountmanagement.
Joost Rutgers (41) heeft diverse marketing- en salesfuncties bekleed. Hij mag zichzelf bovendien de eerste Marketing Communicatie Architect van Nederland noemen. Vanuit zijn eigen organisatie heeft Rutgers, onder meer bij Nationale Nederlanden, grote adviestrajecten begeleid op het gebied van marketingcommunicatie automatisering. Als European Sales Director bij smartFOCUS was Rutgers verantwoordelijk voor campagnemanagement en het in de markt zetten van data-analyse software. Hij heeft verder grote implementaties bij onder andere Rabobank, AirMiles, Ohra en Manchester United begeleid.
Voor zijn indiensttreding bij Capital ID was Rutgers als sales en business development manager bij Logica betrokken bij de propositieontwikkeling rondom Client Management en Experience marketing. Hij heeft veel ervaring opgedaan in de markt van Marketing Resource Management. Rutgers over zijn nieuwe aanstelling: "Capital ID is een geweldige organisatie: 'gretig', brengt een goed product, heeft een heldere visie en zeer gedreven mensen. De komende jaren zal Capital ID een van de voornaamste spelers op de internationale MRM markt worden."
Dennis Steen, CEO van Capital ID: "Gezien de groei van ons bedrijf en ons klantenbestand, is het belangrijk dat er meer aandacht wordt besteed aan zowel nieuwe als bestaande business. Het was een lange zoektocht om iemand te vinden die kennis heeft van de business en past bij ons bedrijf en onze klanten. Joost is uitermate geschikt voor deze rol. Hij heeft veel ervaring in de markt en een uitgebreid netwerk - we zijn blij dat hij ons team versterkt!"