Continental breidt betrokkenheid bij betaald voetbal uit
27/07/2010 06:18
PR Newswire
HANOVER, Duitsland, July 27, 2010 /PRNewswire/ --
- Leverancier van auto-onderdelen gaat samen met Schaeffler FC
Bayern-München sponsoren
- "Verstevigt wereldwijde positionering van Continental als
premiemerk"
- Voetbalsterren gaan voortaan veilig reizen met autobanden van
Continental, de bandenpartner van FC Bayern München
Continental AG uit Hanover gaat een partnerschap aan met de
Schaeffler Group uit Herzogenaurach, om samen de succesvolle Duitse
voetbalkampioen FC Bayern München te gaan sponsoren. Onlangs werd een
overeenkomst daartoe ondertekend. "Wij zijn erg blij met de aantrekkelijke
mogelijkheid die onze rol als exclusieve bandenpartner biedt om twee
vooraanstaande namen, Continental en FC Bayern München, bij elkaar te
brengen. Dit voegt een nieuwe component toe aan onze strategie om
internationaal voetbal te sponsoren", zei Nikolai Setzer, lid van de Raad van
Bestuur en hoofd van de Passenger and Light Truck Tires divisie bij
Continental AG, daarbij opmerkend: "Door ons te verbinden met Duitsland's
meest succesvolle voetbalclub en bekendste ploeg ter wereld, promoten we het
imago van Continental als het merk van een premieband die nationaal en
internationaal bekend is vanwege z'n veiligheid en remprestaties.
Het nieuwe sponsorschap volgt kort op de recente bekendmaking
van Continental als nieuwe premiesponsor van de Duitse DFB cupcompetities, en
van het Major League Soccer (MLS) in de Verenigde Staten. Naast de sponsoring
van de wereldcup 2010 in Zuid-Afrika en de wereldcup 2014 in Brazilië, maakt
Continental dus zowel internationaal, nationaal als regionaal op de lange
termijn en op brede wijze gebruik van het professionele voetbal als
communicatieplatform. "Na het behalen van een dubbele overwinning en het
bereiken van de eindfinale in de Champions League (kampioenenliga) van het
afgelopen seizoen, speelt FC Bayern München nu in de op tv uitgezonden
Bundesliga voor een groeiende fanbasis met miljoenen aanhangers in zowel
Duitsland als daarbuiten. Dit omvat ook kijkers in de beoogde groeimarkten
van Azië. Het grote aantal internationale wedstrijden van het team buiten de
reguliere competities om zorgt ook voor een hoge mate van zichtbaarheid van
FC Bayern München samen met Continental's premieband", zei Setzer. FC Bayern
München staat ook voor een zeer professionele en toegewijde aanpak buiten het
speelveld om. Dit zijn kwaliteiten die perfect passen bij onze producten en
merken."
In dit geval, zoals hij uitlegt, profiteert Continental van de
al lang bestaande banden tussen FC Bayern München en de Schaeffler Group uit
Herzogenaurach. Dat hielp Continental zich een weg te banen naar deze nieuwe
sponsorkans. Als voorloper op de werelcup 2010 in Zuid-Afrika heeft
Continental de nationale kickHIV!-actie ondersteund die was ondernomen door
de hulporganisatie "Go Ahead!" tegen AIDS in Zuid-Afrika, waar ook FC Bayern
München's international Philipp Lahm aan bijdroeg.
"Contactpakket" voor topvoetballers
Het sponsorpakket bestaat uit spandoeken langs het veld voor
alle thuiswedstrijden van de Bundesliga, en exclusieve plaatsing op (een deel
van) de toegangskaarten daarvoor, evenals op die voor de DFB cups en de
Champions League wedstrijden. Sponsorschap van de DFB cupcompetities biedt
Continental ook extra tickets voor de wedstrijden met FC Bayern München als
huidig kampioen. In de toekomst zullen de voetbalsterren van München ook
veilig met premiebanden van marktleider Continental op de personenbus van het
team, en op de dienstvoertuigen van Audi, een andere sponsor, rondreizen.
Met verkoopcijfers van rond 20 miljard Euro in 2009 is
Continental een van de toonaangevende wereldwijde leveranciers van
auto-onderdelen. Als leverancier van remsystemen, systemen en componenten
voor aandrijving en onderstel, instrumentarium, infotainmentvoorzieningen,
automobielelektronica, banden en technishe elastomeren, draagt de Continental
bij aan betere verkeersveiligheid en bescherming van het milieu. Continental
is daarnaast een competente partner in de mobiele netwerkcommunicatie.
Continental heeft momenteel ongeveer 138.000 werknemers in 46 landen in
dienst.
Continental is de enige bandenfabrikant die een complete reeks
commerciële banden biedt, waarmee het nummer 1 staat in Duitsland en Europa,
en tot de top drie van de hele wereld behoort. De bandendivisies zijn
officieel sponsor van de 2014 wereldcup in Brazilië(TM). Bezoek voor verdere
details http://www.ContiSoccerWorld.com
Hannes Boekhoff
Vice President voor Mediarelaties
Continental AG
Vahrenwalder Strasse 9 I 30165
Hannover
Telefoon: +49-511-938-1278
Fax: +49-511-938-1055
prkonzern@conti.de
Alexander Lührs
Hoofd Publiekselaties, PLT division
Continental Reifen Deutschland GmbH
Büttnerstrasse 25 I 30165 Hannover
Telefoon: +49-511-938-2615
Fax: +49-511-938-2455
alexander.luehrs@conti.de
Voor media database
http://www.mediacenter.continental-corporation.com
Hannes Boekhoff, Vice President for Mediarelaties, Continental AG, Vahrenwalder Strasse 9 I 30165, Hannover, Ph: +49-511-938-1278, Fax: +49-511-938-1055, prkonzern@conti.de; Alexander Lührs, Hoofd Publieksrelaties, PLT division, Continental Reifen Deutschland GmbH, Büttnerstrasse 25 I 30165 Hannover, Ph: +49-511-938-2615, Fax: +49-511-938-2455, alexander.luehrs@conti.de
-