Vodafone Mobile Clicks competitie 2010 van start
27/07/2010 10:04
Vodafone Libertel NV
Vodafone Mobile Clicks competitie 2010 van start
Zoektocht naar de beste mobiele internet start-ups in drie Europese landen
27 juli, 2010 - Vanaf vandaag gaat de derde editie van Mobile Clicks 2010 van start, een internationale competitie voor de beste en meest innovatieve mobiele internet start-ups. Het totale prijzengeld bedraagt 150.000 Euro. Drie jaar geleden begon Mobile Clicks in Nederland met als doel om innovatie te stimuleren in de mobiele internet sector. Het is nu de grootste competitie in zijn soort. Naast Nederland doen het Verenigd Koninkrijk en Portugal mee. Vodafone Mobile Clicks wordt georganiseerd in samenwerking met MoMo London, MoMo Amsterdam en MoMo Lissabon.
Elke start-up met een goed idee of concept voor een mobiele website, dienst of applicatie maakt kans op één van de geldprijzen: de 1e prijs bedraagt 100.000 Euro en de 2e prijs 50.000 Euro. Ideeën of concepten kunnen worden ingezonden tot en met 22 augustus 2010 via www.vodafonemobileclicks.com.
De inzendingen worden beoordeeld op vijf criteria: originaliteit, creativiteit en innovatie; technische en operationele uitvoerbaarheid; economische en financiële levensvatbaarheid; waarde voor de eindgebruiker en kwaliteit van het managementteam.
Het selectieproces bestaat uit drie rondes. Elk land maakt een shortlist van de vijf beste bedrijven. Van elke shortlist wordt een winnaar gekozen en vervolgens vertegenwoordigen zij hun land op de finale op het PICNIC Festival op 24 september 2010, waar de winnaar door de jury wordt uitgeroepen. De jury bestaat uit experts uit de mobiele industrie zoals Om Malik, oprichter van de GigaOM Network en Rudy de Waele, oprichter van Mobile 2.0 and MoMo Barcelona/Madrid.
"Door initiatieven zoals Mobile Clicks, helpen we innovatie in de mobiele communicatie markt te stimuleren, te groeien en te vercommercialiseren," zegt Lee Epting, directeur van Content Services bij Vodafone Group. "Met Mobile Clicks steunt Vodafone ambitieuze, jonge start-ups bij het ontwikkelen en op de markt brengen van concepten. Ik verheug me erop om nog een jaar zitting te nemen in de jury en kennis te nemen van inspirerende concepten en ideeën uit heel Europa."
De winnaar van Vodafone Mobile Clicks 2009 was Layar, een bedrijf uit Amsterdam, die een dienst ontwikkelde waarmee men informatie over een specifieke locatie krijgt - bijvoorbeeld een huis dat te koop staat, een populair café of een toeristenattractie - terwijl men de camera richt op de locatie en door de cameralens van het toestel kijkt. In juni 2009 is de dienst gelanceerd en het platform kent sinds 2010 een groei van 20 procent per maand. Layar heeft onlangs een strategisch partnerschap gesloten met mobiele telefoonfabrikanten LG en Samsung. Layar legt in een film uit wat het winnen van de competitie voor hen heeft betekent. Bekijk de film op: http://www.youtube.com/watch?v=dMTQpHaCb9o?=player-embedded
Voor meer informatie over de Vodafone Mobile Clicks 2010 competitie of om als bedrijf in te schrijven, ga naar: www.vodafonemobileclicks.com.
http://www.vodafonemobileclicks.nl