De applicatie adaffix om bellers op te zoeken wordt in België gelanceerd

WENEN, Oostenrijk--(BUSINESS WIRE)-- 20100726 --

De mobiele applicatie adaffix (http://www.adaffix.com) die reeds een prijs in de wacht gesleept heeft, kondigt vandaag zijn lancering aan in België. Adaffix verrijkt de belervaring door de toevoeging van een belangrijk thema aan telefoonoproepen in real-time. De innoverende applicatie toont automatisch de naam van de beller indien de beller zich nog niet in de contactenlijst van de gebruiker bevindt. Het stelt ook onmiddellijk bedrijven in de buurt voor als de gebruiker een bepaald bedrijf niet per telefoon kan bereiken. Adaffix heeft toegang tot deze gegevens om dergelijke informatie te leveren via real-time opzoeking in internationale telefoonboeken.

De eerste van de twee hoofdfuncties van adaffix is Auto Suggest (Automatische Suggesties) . Het maakt het eenvoudiger voor een beller om in contact te komen met een bedrijf. Als een gebruiker bijvoorbeeld het nummer van een loodgieter draait in Antwerpen en het bedrijf is niet beschikbaar om de oproep te beantwoorden, zal adaffix binnen enkele seconden bijkomende contactinformatie alsook drie andere loodgieters in de buurt tonen. Een andere oproep wordt gestart simpelweg door op een knop te drukken; contactgegevens van bedrijven kunnen ook toegevoegd worden aan de contactlijst van de mobiele telefoon.

De tweede hoofdfunctie is Caller Lookup (Bellers Opzoeken). Het nummer van een inkomende oproep die niet in de contactenlijst van de gebruiker zit wordt gekoppeld aan de gegevens van Yellowbook. De naam van de beller wordt vervolgens getoond wanneer de telefoon rinkelt. Wanneer de gebruiker een oproep mist, worden de naam en tijd van de oproep op het scherm getoond – met slechts een druk op de knop kunnen de gebruikers makkelijk terugbellen. Ook de naam en het nummer kunnen aan de contactenlijst toegevoegd worden door een eenvoudige druk op de knop. Bovendien verschaft adaffix uitgebreide bellerinformatie met Facebook-inhoud. De gebruiker kan adaffix aan zijn of haar Facebook-account linken wat de gebruiker zal toelaten de up-to-date status en foto te zien van Facebook-vrienden wanneer ze bellen.

Voor het gemak van de gebruiker zal adaffix automatisch op de achtergrond van de smartphone lopen en enkel inhoud tonen wanneer nodig. De gebruiker dient niet te ageren, enkel te reageren.

“We geloven dat het toevoegen van inhoud aan oproepen in real-time het meest natuurlijke en evolutionaire element is om aan telefonie toe te voegen, aangezien het de ganse belervaring in een nieuw tijdperk brengt. We zijn verheugd de toepassing in België te lanceren na de succesvolle marktintroducties in de V.S., Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden”, vertelt Claudia Poepperl, oprichtster en CEO van adaffix.

adaffix – een gratis toepassing voor smartphones

De toepassing is gratis voor de gebruiker. Het werkt op BlackBerry, HTC, LG, Motorola, Palm, Samsung, Nokia en Sony Ericsson telefoons die één van de volgende mobiele besturingsystemen ondersteunen: Android, RIM BlackBerry, Symbian S60 of Windows Mobile. Door een beperking in multitasking, ondersteunt de iPhone niet adaffix.

Download de adaffix app voor smartphones: http://adaffix.com
adaffix sociaal media-artikel en druk op downloaden: http://adaffix.com/press

adaffix op Twitter: twitter.com/adaffix

Over adaffix

Adaffix verrijkt de belervaring door in real-time relevante locale en sociale inhoud aan telefoonoproepen toe te voegen. De prijswinnende mobiele toepassing ADAFFIX is gebaseerd op adaffix’ technologie die in afwachting van hun patent nu live is in België, de V.S., Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden. Het bedrijf werd opgericht in 2009 en het hoofdkantoor is gevestigd in Wenen, Oostenrijk. Voor verdere informatie gelieve te surfen naar http://adaffix.com/company.

CONTACT:
PR Contact
I5comm p/a adaffix:
Bernhard Lehner
bernhard [at] i5comm.com

Telefoon: +43 664 439 86 09