Ingezonden persbericht


OFFICE DEPOT bedient Viking-klanten voortaan ook via Account Managers

Vanaf 1 augustus stuurt Viking het 'hunter team' van 13 Account Managers op pad om klanten van persoonlijk advies te dienen

Venlo, 26 juli 2010 - Office Depot, een vooraanstaand internationaal leverancier van kantoorartikelen en -diensten, heeft bekendgemaakt dat het vanaf 1 augustus 2010 13 Account Managers op pad zal sturen voor het merk Viking. De Account Managers zullen met de nieuwe klantbenadering, waarin persoonlijk contact centraal staat, een aanvulling brengen op het merk dat zich traditioneel alleen bediende van catalogus-, customer service- en online-contact. Met de nieuwe methode brengt Office Depot het gebruiksgemak voor de klant omhoog door persoonlijk advies te verstrekken over een breed scala aan producten en diensten.

Viking-klanten krijgen voortaan ook via Account Managers toegang tot het complete productassortiment. Willem Demuynck, Sales Director SMB Benelux bij Office Depot-Viking, hierover: "Viking is van oudsher een leverancier van kantoormateriaal, maar we zijn van daaruit doorgegroeid naar een "one-stop shop". Ons assortiment bevat inmiddels ook facilitaire producten, meubilair en IT-supplies. Bij bepaalde productgroepen, zoals kantoormeubilair, wordt persoonlijk contact en advies op prijs gesteld, vandaar de nieuwe benadering. De klassieke Viking-methodes hebben hun kracht bewezen; nu is het tijd om de kennis die we daarbij opgedaan hebben ook op een andere manier in te zetten, namelijk via persoonlijk contact". De nieuwe Account Managers zullen in principe Benelux-breed ingezet worden.

De klant kan uiteraard nog steeds gebruik maken van de toonaangevende Viking-webshop om zijn bestellingen te plaatsen, of zijn producten rechtstreeks via de binnendienst bestellen. Maar de toegevoegde waarde van de Account Manager is dat hij een adviseur is, die de klant helpt bij het kiezen van het juiste product tegen de juiste prijs. Zo helpt de Account Manager het budget van de klant onder controle te houden, o.a. door hem te wijzen op de vele Viking-alternatieven waarbij de klant een gelijke kwaliteit krijgt tegen een scherpere prijs.

Demuynck: "We willen door middel van persoonlijk contact potentiële klanten overtuigen dat Viking de partner is waar ze de juiste producten snel en correct geleverd krijgen tegen een concurrerende prijs. We stellen de klant daarbij centraal. We bevestigen hiermee onze positie als wereldmarktleider; door nieuwe benaderingen te ontwikkelen voor onze klanten en door onze merken laten we zien dat we meedenken en klaar zijn voor de toekomst."


---