Pers
Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2010 bekend
Vrijdag 16 juli hebben de tien genomineerden voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2010 een elevator pitch gegeven voor een negenkoppige vakjury. Werkspot.nl, Unidek en PUTkast bericht zijn hierbij als finalisten uit de strijd gekomen. De winnaar van de Jaarprijs wordt 16 september a.s. bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst 2010 in 't Spant! te Bussum.
Voor het zesde achtereenvolgende jaar konden bedrijven uit de gehele kolom meedingen naar de titel `meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector'. Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich bewijzen voor een vakjury. Belangrijke ijkpunten waren hierbij de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan, gestelde doelen en gerealiseerde resultaten waren bij de beoordeling belangrijk.
De drie genomineerde initiatieven bieden ieder op hun eigen manier zowel voordeel voor de klant als voor de organisatie. Volgens de jury zijn zij bovendien vernieuwend voor dat deel van de bouwsector waarin zij opereren en is er veel aandacht voor de uitvoering van de concepten. Bijzonder is dat er bij elk initiatief van de wensen van de klant uitgegaan is. Onderstaand, in willekeurige volgorde, een omschrijving van de drie concepten:
PUTkast Fietsboog
De Fietsboog is een innovatieve fietsparkeeroplossing, waarbij roestvrijstalen bogen obstakelvrij onder het maaiveld weggedraaid kunnen worden. Hierdoor blijft de schaarse openbare ruimte maximaal inzetbaar. Met deze innovatie speelt PUTkast op originele wijze in op de huidige klantvraag en vergroot ze haar mogelijkheden om een totaal obstakelvrij concept te kunnen aanbieden. De marketingcampagne is breed opgezet, met veel aandacht voor free publicity en online tools.
Unidek SolarTherm
De Unidek SolarTherm is het eerste sandwichelement voor het hellende dak met een prefab gemonteerde zonnecollector, met een perfect geplaatste aansluiting op het boilersysteem. De animo om gebruik te maken van zonnewarmte wordt steeds groter, maar veel installateurs zien op tegen montage van de systemen. De SolarTherm neemt die drempel weg en speelt tegelijkertijd in op de groeiende vraag naar duurzaamheid. Met haar marketingstrategie richt Unidek zich vooral op de woningcorporaties, waar een enorme groeimarkt ligt.
Werkspot.nl
Werkspot biedt een platform dat vraag en aanbod bij elkaar brengt met betrekking tot klussen in en om het huis in de breedste zin van het woord. Hiermee maakt Werkspot als geen ander gebruik van de groeiende trend om opdrachten steeds vaker online aan te besteden. De communicatieaanpak van Werkspot onderscheid zich door een crossmediaal karakter. Het online medium gebruikt hierbij oude media, zoals folders en voordeelbonnen om zichzelf als platform te versterken. Werkspot loopt bovendien vooraan op het gebied van social media, zoals Twitter.
Jurering
De drie genomineerden presenteren zich 16 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in 't Spant in Bussum. De uiteindelijk winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de negenkoppige jury van 2010 zitten achtereenvolgens: Bernard Verburg (Algemeen directeur, Bouwmaat Nederland, tevens Juryvoorzitter) Michel Kalis (Commercieel directeur, Velux) Lonneke Wijnhoven (Directeur Concerndienst Communicatie, Heijmans)
Pers
Paul Brouwer (Director Marketing Western Europe, Grohe) Michiel Damhuis (Marketingmanager, ATAG) Marie-José Tijssen (Marketingmanager, Technische Unie) Peter Fraanje (Sr. Beleidsmedewerker, Bouwend Nederland) bericht Jan-Paul Schop (Directeur, USP Marketing Consultancy) Boudewijn Goedhart (Directeur, BouwKennis)
BouwKennis Jaarbijeenkomst 2010: Trends in de bouwmarketing De bouw verandert en krijgt de komende jaren te maken met diverse belangrijke trends. Benieuwd hoe uw organisatie hiervan profiteert? Op 16 september is in theater Spant! te Bussum de BouwKennis Jaarbijeenkomst. Ervaar samen met ruim 450 professionals uit de sector hoe duurzaamheid een langdurig concurrentievoordeel wordt, welke ontwikkelingen op het gebied van e- commerce u moet oppakken en hoe u het effectiefst inspeelt op een steeds transparantere wereld. Onder de sprekers bevinden zich onder andere dr. Jacqueline Cramer (oud-minister VROM) en Carl Rohde (Europees trendwatcher 2010).
Aanmelden voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst kan via www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl. Voor volledige informatie kunt u bovendien contact opnemen met Jacco Ridderhof (010-2066996 of ridderhof@bouwkennis.nl).
BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De producten van BouwKennis ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over BouwKennis of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl.
Noot voor redacties
Ingezonden persbericht