Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Haaksbergen, 19 juli 2010
Voice diensten nieuw bij ICT Spirit
100% integratie IP telefonie binnen portfolio en diensten
Als ICT dienstverlener is het voor ICT Spirit belangrijk om de 'Communicatie' in ICT goed in te vullen. Vanaf vandaag is dat een feit. Met het aantrekken van Roy Lammerink als accountmanager met een specialisatie in telefonie en de uitbreiding van het portfolio met VOIP (Voice over IP)-apparatuur zet ICT Spirit de volgende stap in lijn met de uitgezette strategie.
Traditionele telefonie
Veel organisaties hebben nog een gescheiden traditionele telefonie en IT omgeving. Dit terwijl de behoefte van organisaties er meer en meer is om telefonie en computers te integreren. Dat creëert mogelijkheden voor nieuwe diensten, zoals het meenemen van je telefoonnummer naar een flexibele werkplek, voicemail diensten, vast-mobiel integratie en zo verder. Daarnaast speelt het besparen op telefoniekosten een grote rol. Dit alles vereist specifieke kennis van zowel telefonie als automatisering. Roy Lammerink heeft die kennis: 'Het is de bundeling van automatisering en telefonie die bedrijven en overheden ongekende mogelijkheden geeft. Het geeft hen kansen om beter, sneller, eenvoudiger en goedkoper met klanten te communiceren.' Volgens ICT Spirit directeur Tom Altena willen klanten tegenwoordig snel op hun wenken bediend worden. E-mail alleen is niet genoeg. De mogelijkheid om altijd en overal iemand persoonlijk te kunnen spreken is minstens zo belangrijk. Juist daarom is de uitbre
iding binnen het portfolio van ICT Spirit met IP telefonie belangrijk en gelijk een grote kans.
Een stap verder
De dienstverlening van ICT Spirit gaat verder dan de traditionele telefonie alleen. Met IP telefonie (bellen via het computernetwerk) zijn er ongekende mogelijkheden voor optimale communicatie met klanten. Een van de belangrijke nieuwe ontwikkelingen op dat gebied is de nieuwe versie van Microsoft Office Communications Server (OCS14) die binnenkort uitkomt. Tom Altena: 'Die uiterst moderne technologie geeft mogelijkheden om voicemail berichten uitgeschreven in e-mail te ontvangen en via e-mail af te handelen. Maar dat niet alleen. Medewerkers binnen een organisatie kunnen bijvoorbeeld in één oogopslag zien of iemand telefonisch bereikbaar is of in een vergadering zit of afwezig is. Dat maakt de communicatie binnen organisaties veel en veel efficiënter en effectiever. Op zijn beurt komt dat de productiviteit ten goede.' Dit is een van de peilers van Het Nieuwe Werken en daarmee belangrijk voor de toekomst.
Ultieme uitdaging
Roy Lammerink en ICT Spirit zijn geen onbekenden van elkaar. Al jarenlang werkte ICT Spirit samen met Lammerink Telematica. Met het aantrekken van Roy Lammerink krijgt de voormalige samenwerking een hechter vervolg. Daar gaan vooral de klanten van ICT Spirit van profiteren.
Volgens Roy Lammerink geeft dit een mooie uitdaging: 'Van oorsprong kom ik uit de traditionele telefonie, maar mijn hart ligt bij automatisering. Ik onderken de veranderingen in de markt en wil daar volop bij helpen. Voor dit doel zocht ik een geschikt platform. Bij ICT Spirit heb ik dat platform gevonden en ik heb er ontzettend veel zin in.'
Microsoft Competence Center
ICT Spirit is het Microsoft Competence Center voor Oost Nederland met specifieke kennis en kunde van Microsoft technologieën en oplossingen. Dit combineert zij met innoverende oplossingen zoals IP telefonie.
ICT Spirit is zowel architect, leverancier als dienstverlener op het gebied van cloud oplossingen, consultancy, datacenterdiensten en IP telefonie. Beschikbaarheid en continuïteit van bedrijfsprocessen staan daarbij voorop. Bij ICT Spirit werken door kennis gedreven enthousiaste professionals. Meer informatie: www.ictspirit.nl.
Noot voor de redactie,