Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

CAO facilitaire callcenters algemeen verbindend verklaard

Leidschendam, 19 juli 2010 - De nieuwe CAO voor de facilitaire callcenters is algemeen verbindend verklaard. Hiermee zijn niet alleen de leden van de werkgeversvereniging voor de callcenters WGCC tot navolging verplicht, maar alle bedrijven in de sector.

Naleving

Naleving van de CAO onder niet aangesloten bedrijven blijft een belangrijk punt van zorg. WGCC en de vakbonden hebben afgesproken hierop nauw toe te zien. In samenwerking met callcentermakelaar.nl beoordeelt WGCC de naleving van de CAO en andere kwaliteitscriteria. Het overzicht op callcentervergelijkingspagina.nl biedt belanghebbenden zoals de overheid, vakbonden, opdrachtgevers en medewerkers, objectieve informatie over de kwaliteit van de facilitaire contactcenters.

De WGCC-leden vertegenwoordigen circa 70% van de markt voor facilitaire callcenters en bieden werk aan ongeveer 12.000 medewerkers. In totaal biedt de sector werk aan zo'n 18.000 callcenteragents.

EINDE PERSBERICHT