Nederland massaal aan de EuroClix
19/07/2010 12:08
EuroClix BV
Amsterdam. Duizenden adverteerders. In Nederland 325.000 actieve leden en in Europees
verband meer dan 675.000. Al 7,5 miljoen euro aan die leden uitgekeerd. Een omzet die in 3 jaar ruim verdubbeld is en in de afgelopen 10 jaar van 1.642.000 tot bijna 10 miljoen is gestegen. Het is dat voor spaarprogramma's een uitzondering is gemaakt, want anders had EuroClix wegens de omvang een vergunning moeten aanvragen bij de DNB.
EuroClix is het grootste online spaarprogramma van Nederland. Waarbij leden punten kunnen
sparen (de Clix) , die ze tegen geld kunnen inwisselen (de Euro). Gestart in 1999 en nu
internationaal succesvolle publisher en onbetwist de marktleider in Nederland. De adverteerders zijn niet de minste partijen: KLM, Algemeen Dagblad, WNF, BOL,Staatsloterij, Dell, Telegraaf, Wehkamp, Centraal Beheer, KPN, FBTO, Vodafone, de Nationale Postcodeloterij en vele andere.
Honderdduizenden leden verdienen op dit moment Clix, die voor euro's (of cadeaus) zijn in te ruilen. Het idee is simpel: een gratis dienst die via email en bezoek aan de EuroClix-website informatie verstrekt over onderwerpen waar de lezer in geïnteresseerd is. De respons is zo groot, dat het bedrijf regelmatig emails gefaseerd verstuurt, omdat anders de website van de adverteerder plat gaat. Met haar 42 medewerkers kan het bedrijf overigens 400.000 mailtjes per uur versturen.
Een van de succesfactoren is de beloning van trouwe klanten. Meer kopen = meer verdienen,
doordat de inwisselkoers dan steeds beter wordt. 1000 Clix levert 10 euro op, maar doorsparen tot 2000 Clix is 25 euro waard. Spaart het lid tot 50.000 Clix, dan wordt hij zelfs beloond met 850 euro. Deze snel oplopende koersindex maakt EuroClix tot een echt spaarprogramma. De stipnotering op nr. 26 (bron: STIR) in de lijst van meest bezochte websites van Nederland is dan ook niet verrassend.
De ambities van het het ISO-gecertificeerde bedrijf reiken ver.
PanelClix, een zelfstandig onderdeel van het bedrijf, is het grootste online panel in Nederland. Vrijwel elk marktonderzoekbureau in Nederland is er klant. Om Europees marktleider te worden, is het bedrijf actief op de Engelse, Duitse, Belgische en Franse markt. Dr. ir. Bart Pluis, de man achter EuroClix: 'Ik geloof in simpele ideeën. Iedereen houdt van sparen met weinig moeite. Wij hebben dat alleen maar online gebracht.'
http://www.euroclix.nl