Ingezonden persbericht
18-07-2010
DERDE PLAATS VOOR ROBERT IN EERSTE RACE
Dit weekend vond de Superleague Formula plaats in het Belgische Zolder.
Tijdens de kwalificatie draaide Robert Doornbos meteen de snelste tijd in zijn groep, een tijd die hij zelfs nog ietsje scherper stelde in zijn kwartfinale tegen Sevilla. Voor het tweede raceweekend op rij namen dan beide Azerti piloten het tegen elkaar op in de halve finale. Op eigen terrein bleek dit keer Davide Rigon in de RSC Anderlecht bolide een tikje sneller. Een vierde startplaats dus voor Corinthians, ondanks het feit dat Robert Doornbos de beste tijd van de dag had laten noteren.
De start van race 1 verliep gunstig voor Corinthians, dat meteen een plaats won ten nadele van FC Basel. Een goede pitstop van het Azerti team zorgde ervoor dat Robert Doornbos zijn 3e plaats op het podium kon behouden tot de finish.
Robert Doornbos: "Eindelijk een podium! Ik ben blij voor Wim, de eigenaar van Azerti, dat ook onze andere auto mee op het podium mocht. We hadden eigenlijk een slechte seizoensstart, maar sinds de vorige wedstrijd al hebben we een betere balans gevonden, waardoor de wagen sneller is. We moeten nu als team goed doorwerken maar we zijn zeker in de goede richting aan het gaan."
De mooie 3e plaats in de 1e wedstrijd betekende wel dat de wagen van Corinthians als 3e laatste moest starten voor race 2. Bij het doven van de lichten gaat het in het middenveld meteen fout voor enkele wagens. Robert Doornbos kan hen nog net ontwijken maar wordt dan geheel onverwacht in de eerste bocht aangetikt door Marcos Martinez van Sevilla, die nota bene zonder achtervleugel rondreed. Een koprol door de grindbak zorgde voor een hele hoop schade aan de zwarte Corinthians bolide. Doornbos zelf moest even voor een check-up naar het medisch centrum op het circuit, maar kon ongeschonden nog het laatste deel van de wedstrijd in de garage van Azerti volgen.
Robert Doornbos: "Ik ben naar Marcos Martinez geweest om uitleg te vragen, hij zei me dat hij niet eens wist dat hij zonder achtervleugel rondreed. Hij remde daarom normaal, maar zonder achtervleugel en dus zonder neerwaartse druk kon hij nooit die bocht halen! De gevolgen kennen we, hij tikte mij aan en ik rolde in de grindbak."
Het Azerti team heeft dus nog heel wat werk voor de boeg om de auto klaar te krijgen in minder dan 2 weken, want dan staan de teams uit de Superleague Formula al in Engeland, voor de races op het circuit van Brands-Hatch.
Ingezonden persbericht