RTL Nederland en Talpa lanceren online auditie platform thevoiceofholland.com
Vanaf woensdag 14 juli kan toptalent voor de nieuwe Nederlandse
talentenshow The voice of Holland online auditie doen via de webcam op
www.thevoiceofholland.com. Zowel het format van The voice of Holland
als het daaraan gekoppelde digitale auditieplatform op basis van
innovatieve stemanalyse software is uniek in Nederland. Kandidaten
kunnen voor een virtuele jury hun nummer inzingen waarbij stemkwaliteit
bepaalt of iemand kans maakt op een plek in de tv-show. Het auditie
platform is ontwikkeld door Ordina en Clockwork.
The voice of Holland is de ultieme talentenshow. Een show waarin het
werkelijk gaat om talent. Echt talent. Er is geen plek voor
ééndagsvliegen of wannabes. Alleen the best of the best is goed genoeg;
de beste stem en de juiste mentaliteit, daar draait het om. The voice
of Holland is dé zoektocht naar een nieuwe Nederlandse ster. Naar
iemand met grote klasse, met blijvende impact en een heel eigen geluid.
Vier bekende Nederlandse topartiesten (Nick & Simon, Jeroen van der
Boom, VanVelzen en Angela Groothuizen) selecteren hoogstpersoonlijk hun
kandidaten tijdens spannende audities. En daarbij draait het allemaal
om kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit. Want de lat ligt hoog
bij dit programma. Heel hoog. Een actieve zoektocht verzekert dat
uitsluitend echte talenten worden geselecteerd voor de audities. En die
zoektocht beperkt zich niet tot de fysieke wereld.
Op thevoiceofholland.com kan toptalent zich namelijk ook online
aanmelden en auditie doen. Met behulp van de stemanalyse software kan
men thuis onbeperkt oefenen voor de webcam. De software geeft direct de
analyse en het resultaat weer. Vervolgens heeft men echter één kans om
de definitieve online auditie op te nemen waarbij alleen talenten die
een zeven of hoger weten te behalen, tot de kanshebbers behoren om door
te dringen tot de start van de tv-registratie voor The voice of
Holland, waar zij de kans krijgen te auditeren voor de vier Nederlandse
topartiesten.
De zangkwaliteit wordt geanalyseerd op basis van onder andere het
bereik, expressie en muzikaliteit van de auditant. Alle auditievideos
zijn te bekijken en kunnen door het publiek beoordeeld worden op
thevoiceofholland.com en the-voice-of-holland.hyves.nl. Naast het
geautomatiseerde rapportcijfer weegt ook het aantal keer (views) dat
het filmpje wordt bekeken en hoe het wordt beoordeeld door het publiek,
mee voor de selectie van de online kandidaten. Uiteindelijk zullen
tenminste vijf online kandidaten de kans krijgen om door te dringen tot
de beste 200 zangtalenten waarmee de tv-registratie start.
Naast thevoiceofholland.com zullen ook sociale media een steeds
belangrijkere rol innemen gedurende het verloop van The voice of
Holland. Om te beginnen kan men ook via the-voice-of-holland.hyves.nl
de online auditie doen, bekijken, beoordelen en delen met vrienden.
Degenen die een 7 of hoger hebben, kunnen hun Hyves profiel aanpassen
met een speciale The voice of Holland pimp, en fans kunnen hun
favoriete talent promoten middels de Hyves Gadget. Tevens zijn de
ontwikkelingen over de voorbereidingen voor The voice of Holland te
volgen via twitter.com/RTL_TVOH.
Vanaf het moment dat de liveshows van The voice of Holland beginnen,
zal het innovatieve karakter nog verder worden onderstreept. Zo zullen
de talenten middels hun mobiele telefoon dagelijks hun fans op de
hoogte houden van hun ontwikkelingen en met hun fans communiceren
middels persoonlijke status updates, fotos en videos. Ook kan men
tijdens de live shows online en via mobiel naar een live backstage
verslag kijken, de laatste en leukste Tweets en WieWatWaartjes lezen en
direct na de optredens van de talenten, middels mobiel en online met de
talenten communiceren. Ook zal tijdens de tv-uitzendingen aandacht
worden besteed aan de sociale media activiteiten rondom The voice of
Holland. (Hoofdsponsor Vodafone speelt een grote rol in de vormgeving
rondom social media en de daarbij behorende manieren van communicatie
van de kandidaten.)
Ordina en Clockwork zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en bouw
van alle digitale elementen voor The voice of Holland. Ook spelen zij
een belangrijke rol in de ontwikkeling van de sociale media
componenten, zoals de koppeling van de online audities met Hyves.
Ordina ziet in alle markten de trend dat consumenten veel nauwer
betrokken willen zijn bij de producten en diensten die zij afnemen. The
voice of Holland biedt de kijker met innovatieve toepassingen een
unieke kans om echt betrokken te worden bij het programma.
Als partner van The voice of Holland ondersteunt Vodafone het programma
met mobiele internet toepassingen. Hiermee wordt het bijvoorbeeld
mogelijk voor kijkers om met deelnemers en andere kijkers te
communiceren via social media. Ook kunnen deelnemers via mobiel
internet hun fans altijd en overal op de hoogte houden van hun
ervaringen. Vodafone maakt met deze mobiele internet toepassingen The
voice of Holland tot een nog rijkere en interactieve belevenis.
De online auditierondes lopen van 14 juli tot 20 augustus. De door
Martijn Krabbé gepresenteerde tv-uitzendingen starten komend najaar bij
RTL 4. De online audities zijn te zien op www.thevoiceofholland.com en
via the-voice-of-holland.hyves.nl.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u
contact opnemen met Evelien van Prooijen, Marketing RTL Digital Media,
via tel. 035-7113982 of via evelien.van.prooijen@rtl.nl. U kunt
daarnaast ook onze website www.rtl.nl/pers bezoeken.
RTL Group