Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance en MCXess faciliteren in Pan- Europese recall-acties
Donderdag 08 juli 2010
Amstelveen/Tilburg, 15 juli 2010 - Teleperformance, marktleider in de
contact center branche, werd onlangs door één van haar grootste klanten
in de Benelux ingeschakeld voor een Pan-Europese recall-actie. Tijdens
deze recall-actie werd een product teruggeroepen omdat het gevaar kon
opleveren voor de gezondheid van de consument. Samen met MCXess heeft
Teleperformance de krachten gebundeld om voor deze actie gedegen
contact centers in te richten.
Een recall-actie is voor fabrikanten die op internationaal niveau
opereren een enorme uitdaging. Tijd voor fouten is er niet; alles moet
snel en in één keer goed geregeld zijn. Voor Teleperformance en MCXess
was het van belang snel en adequaat te handelen om eventuele merkschade
te beperken. Om het contact center bereikbaar te maken voor consumenten
vanuit 17 verschillende landen, heeft MCXess hiervoor binnen 24 uur
servicenummers geactiveerd. Op global niveau zijn deze servicenummers
bij MCXess voorradig, dus het activeren van deze nummers was snel
geregeld. Vervolgens werd door het MCXess intelligent routeringsysteem
het verkeer op basis van taalkeuze binnen Europa gerouteerd naar de
juiste contact centers.
Dirk Stuip, Chief Commercial Officer bij Teleperformance Benelux: "Door
de samenwerking met MCXess op het gebied van Global Inbound Services
kan Teleperformance nog meer waarde toevoegen aan de diensten die wij
onze klanten leveren. Teleperformance heeft een goed resultaat
neergezet door de grote verkeerspiek vanuit heel Europa adequaat op te
vangen en daarmee de consument een zo goed mogelijke klantbeleving te
geven."
Ook Sebastiaan Berntsen, Marketing Director bij MCXess is zeer tevreden
over de samenwerking: "Samen met Teleperformance hebben wij wederom een
uitstekende kwaliteit in dienstverlening geleverd voor één van de
grootste klanten van Teleperformance in de Benelux. Recall-acties zoals
deze en de gekozen communicatiestrategie zijn bepalend voor de
productbeleving van de consument. Dit zijn dan ook precies de
vraagstukken waarin MCXess gespecialiseerd is: het uitbrengen van
advies, het bedenken van oplossingen of gewoon snel en adequaat
implementeren."
Over Teleperformance
Teleperformance is `s werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches.
Over MCXess
MCXess is een Global Multi Channel Communications Provider en geeft
advies op het gebied van oplossingen voor en de implementatie van multi
channel strategieën. MCXess biedt wereldwijde dekking op het gebied van
Telefonie, SMS en Web en integreert deze communicatiekanalen met
intelligente routering en on-demand hosted diensten, zoals Voice
Response, SMS- en Web-diensten, IP Telefonie, Hosted Contact Center
Services, Unified Communications en Callcenter Outsourcing. MCXess's
oplossingen, met meerwaarde op het gebied van Customer Service, Self
Service en Direct Marketing, internationaliseren de doelgroep van
organisaties, stroomlijnen klantcontactmomenten en zijn gericht op het
vereenvoudigen van bedrijfsprocessen en het verlagen van kosten.