Belgacom
Brussel, 15 juli 2010
Belgacom zet strijd tegen spam en virussen onverminderd voort.
Haar professionele klanten besparen aldus jaarlijks ruim 100 miljoen euro.
Belgacom zet haar strijd tegen spam onverminderd voort. In het eerste semester van 2010 heeft zij
meer dan 11 miljard besmette e-mails tegengehouden, d.w.z. 90% van het residentiële verkeer (87,7%
in 2009) en 95,9% van het professionele verkeer (96,6% in 2009).
'Time is money': miljoenen euro's uitgespaard
Op het gebied van spam en virussen blijft Belgacom haar technologie optimaliseren om haar klanten tegen spam en
virussen te beschermen. In de kmo-sector is de uitspraak 'Time is money' meer dan ooit actueel. Door zoveel mogelijk
spam en virussen te elimineren voor ze in de mailboxen van de klanten terechtkomen, past Belgacom dit principe ten
volle toe. Gelet op het aantal virussen en spamberichten op het netwerk is elke seconde die de klant wint door het
verwijderen van spam daarom een overwinning op zich.
Momenteel kost spam aan een niet-beveiligde onderneming met 25 werknemers gemiddeld 40 euro per dag. Aangezien
Belgacom zo'n twee miljoen residentiële en professionele mailboxen beveiligt, helpt het beveiligingsnetwerk haar klanten
3,125 miljoen euro per dag te besparen. Op jaarbasis is dit goed voor meer dan 625 miljoen euro, waarvan 100 miljoen
voor de professionele markt. Een besparing die dankzij een eenvoudig verdedigingsmechanisme zeker niet te
verwaarlozen is op de huidige economische markt.
Belgacom onderschept miljarden virussen en spamberichten
In 2009 onderschepte Belgacom meer dan 25 miljard virussen en spamberichten op de gehele residentiële en
professionele markt. In het eerste semester van 2010 hield ze al meer dan 11 miljard besmette e-mails tegen. Op de
residentiële markt waren 90% van alle mails ongewenst, of een stijging van 0,3% t.o.v. 2009. Op de professionele markt
is de trend aan het keren, met een daling van 0,7% van 96,6% in 2009 tot 95,9% in 2010.
Uitbreiding van de beveiligingsproducten
Naast de beveiliging die is inbegrepen in het abonnement kan de klant bij Belgacom terecht voor bijkomende
beveiligingsoplossingen. Sinds juni heeft Belgacom haar portfolio met beveiligingsproducten uitgebreid met het
antispam-/antivirusproduct 'in the cloud' van MessageLabs. Dit product komt bovenop het bestaande product van
Belgacom, Belgacom Secure Mail. Er is geen installatie vereist voor dit product. Na de configuratie van de mailboxen
verwijdert het immers de spam en de virussen 'in the cloud', d.w.z. vooraleer ze op de site van de klant komen.
Meer informatie over het Belgacom Secure mail-product:
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=hbs_sec_mail