Marketing
Professor dr. Carla Millar: Fellow en Life Member van de Academy of Marketing
15 juli 2010
Op de jaarlijkse conferentie van de `Academy of Marketing' op 8 juli
2010 in Coventry (Engeland) is professor dr. Carla Millar onderscheiden
en benoemd tot 10de Fellow en `Life Member' van de Academy of
Marketing. Ze mag daarom voortaan de titel HFAM achter haar naam
zetten. Millar ontving de onderscheiding als waardering voor haar
buitengewone en bijzondere verdiensten voor het vakgebied marketing en
voor de `Academy of Marketing'.
De bekendmaking vond plaats tijdens het galadiner ter afsluiting van
het jaarcongres. "Ik was erg onder de indruk en je voelt je
tegelijkertijd blij, dankbaar en nederig over zoveel lof. Je verwacht
ook niet dat de Awardscoördinator zoveel dingen uit je
marketingverleden ophaalt." Millar deed twaalf jaar lang het
penningmeesterschap van de Academy. In die periode bleken zaken als:
financiële onafhankelijkheid en een goede relatie tussen de Academy of
Marketing, haar afdelingen en vakgroepen belangrijk. Evenals de relatie
met het 'Chartered Institute of Marketing'. Het waarborgen van deze
relaties speelde een grote rol, net zoals Millar's aandeel in de
positionering en stuwkracht van de Academy als een professionele
organisatie voor marketingacademici.
Carla Millar is (emeritus) professor International Marketing &
Management aan de faculteit Management en Bestuur bij de vakgroep NIKOS
(Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap) van de
Universiteit Twente, Fellow aan Ashridge Business School en Visiting
Professor aan de Universiteit van Chester in Engeland.
Contactpersoon voor de pers: drs. Janneke van den Elshout 053- 489 54
32.
Universiteit Twente