Unieke software houdt online audities voor The voice of Holland
Talpa, RTL en Ordina / Clockwork werken samen bij crossmediale talentenjacht 'The voice of Holland'
Nieuwegein, 14 juli 2010
Vanaf vandaag kunnen talentvolle zangers en zangeressen online auditie doen voor de crossmediale talentenjacht 'The voice of Holland'. Unieke software velt bij de online audities het eerste oordeel over de kandidaat, door een cijfer te geven over de kwaliteit van de zangstem en de zuiverheid waarmee is gezongen. Uiteindelijk worden minimaal 5 kandidaten via deze unieke online audities geselecteerd voor de volgende ronde. Het innovatieve auditieplatform is ontwikkeld door Ordina en Clockwork, in samenwerking met Talpa en RTL.
De ontwikkeling van het auditieplatform is onderdeel van een samenwerkingsovereenkomst tussen Ordina / Clockwork, Talpa en RTL. Binnen deze overeenkomst is Clockwork, het bureau voor interactieve marketing en multichannel e-business van Ordina, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het gehele digitale domein voor The voice of Holland. Hierin valt onder andere de online auditiemogelijkheid, maar ook de inzet van diverse sociale netwerken zoals Hyves. Met al deze innovatieve toepassingen is The voice of Holland met recht een unieke, crossmediale talentenjacht. De vernieuwende supertalentenshow is in het najaar 2010 te zien op RTL 4.
Kandidaten voor The voice of Holland kunnen op www.thevoiceofholland.com en Hyves (http://the-voice-of-holland.hyves.nl) onbeperkt oefenen. Ze krijgen daarbij ook tips om hun talent zo goed mogelijk over te brengen. Vervolgens kan men één keer auditie doen, net als de kandidaten die op gebruikelijke manier hun kans zoeken. De speciale, unieke software beoordeelt de inzending op stemkwaliteit en zuiverheid, waarna er een rapportcijfer volgt. 'The voice of Holland' gaat uitsluitend van start met toptalent, dus bij een cijfer onder de 7 val je automatisch af. Kandidaten die hoger dan een 7 weten te scoren, behoren tot de kanshebbers om door te dringen tot de start van de TV-registratie van The voice of Holland. Daarna kijkt een talentscout wie er een kans krijgt in het programma. Alle online audities zijn terug te zien op www.thevoiceofholland.com en Hyves.
De beste deelnemers komen in een team onder aanvoering van een topartiest, te weten: Nick & Simon, Jeroen van der Boom, VanVelzen of Angela Groothuizen. Samen met een professioneel team zullen deze vier hun talentvolle pupillen coachen en adviseren, met alle kennis en ervaring die zij hebben. Ze gaan zelfs mee het podium op om mee te zingen. De presentatie van 'The voice of Holland' is in handen van Martijn Krabbé.
"Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met Talpa en RTL voor The voice of Holland", aldus Ronald Kasteel, CEO van Ordina. "Ordina heeft veel kennis en ervaring op het gebied van innovatie en klantbeleving. In alle markten zien we de trend dat consumenten veel nauwer betrokken willen zijn bij de producten en diensten die zij afnemen. Dit is ook absoluut het geval bij televisieprogramma's. The voice of Holland biedt de kijker een unieke kans om echt betrokken te worden bij de uitzendingen en een band op te bouwen met de deelnemers. De online audities en de mogelijkheid om die bijvoorbeeld via de website en via Hyves te volgen, versterken de band tussen kijker en deelnemer. The voice of Holland gaat verder dan het bieden van een stemmogelijkheid per SMS, maar zet echt alle digitale kanalen in om de interactie met het publiek te zoeken. Wij zijn trots dat we met onze kennis van klantbeleving en innovatieve digitale toepassingen dit concept kunnen ondersteunen."
Over Ordina
Ordina werkt met ruim 3.900 medewerkers binnen de Benelux aan de verbetering van bedrijfsprocessen. Wij doen dit door te adviseren, ondersteunende applicaties te ontwikkelen, te implementeren, te integreren en te beheren of gehele bedrijfsprocessen, inclusief ondersteunende ICT, over te nemen. Ordina N.V. is opgericht in 1973 en het aandeel is genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt onderdeel uit van de Midkap index.
Over Clockwork
Clockwork is het onderdeel van Ordina waarbinnen alle internetactiviteiten zijn gebundeld. Deze ruim 15 jaar oude full service digital agency ontwikkelt concepten en realiseert oplossingen op het gebied van Klantbediening, Selfservice, E-Commerce en E-CRM in de markten Public, Health, Logistics, Finance en TEM (Telecom, Entertainment, Media).
Ordina Beheer NV