Ingezonden persbericht


PERSBERICHT - Amsterdam, 13-7-2010

Brandsupply: Nederlandse online marktplaats voor grafisch ontwerp.

Na een voorbereidingsperiode van een half jaar is Brandsupply.nl van start gegaan. Brandsupply is een online marktplaats voor grafisch ontwerp, dat gebruik maakt van het zogenaamde crowdsourcing principe.

Het principe is simpel. Opdrachtgevers plaatsen op Brandsupply hun opdracht voor het ontwerpen van logo's, banners, advertenties, websites, enzovoorts. Naast een briefing wordt ook vooraf zelf een prijs bepaald. Ontwerpers die bij Brandsupply zijn aangesloten, kunnen daarna feitelijk meedoen aan de 'wedstrijd' door hun ontwerpen te uploaden. De opdrachtgever kan alle inzendingen een waardering geven en met de inzenders communiceren. Uiteindelijk kiest de opdrachtgever de winnaar met het beste ontwerp, die hierop het vooraf afgesproken geldbedrag mag incasseren. Inmiddels zijn al zo'n 700 grafisch ontwerpers aangesloten bij Brandsupply.

Een uniek onderdeel van Brandsupply is de 'kant-en-klare logowinkel'. Voor een bedrag van ¤99, kan worden gekozen uit talloze reeds ontworpen logo's. Het logo wordt voorzien van eigen bedrijfsnaam, een eventuele slogan en een zelf gekozen basiskleur.

Oprichter van Brandsupply is Orlando Kreileman, die hiervoor werkzaam was als senior marketing manager bij ING. Kreileman: "Brandsupply speelt in op een concrete marktontwikkeling, waarbij klanten in een transparante online markt willen kiezen voor het beste aanbod en daarbij niet teveel willen betalen. En waarom zou dit voor de creatieve industrie niet kunnen? Het concept is overigens niet nieuw. In de VS heeft 99designs.com binnen anderhalf jaar tijd bewezen dat dit model werkt. Brandsupply is het Nederlandse alternatief voor vooral kleinere bedrijven, die niet een vast reclamebureau (willen) hebben en een brede keuze willen maken tussen verschillende ontwerpers en designs. Bij ons maak je pas een keuze als je resultaat gezien hebt en daarbij bepaal je zelf de prijs. Brandsupply probeert voor deze kleinere bedrijven het gat te vullen tussen het dure ontwerpbureau en het creatieve buurjongetje dat voor de hobby ontwerpt''.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - EINDE PERSBERICHT - - - - - -


- - - - - - - - - - - - -