Ingezonden persbericht
PERSBERICHT - Amsterdam, 13-7-2010
Brandsupply: Nederlandse online marktplaats voor grafisch ontwerp.
Na een voorbereidingsperiode van een half jaar is Brandsupply.nl van
start gegaan. Brandsupply is een online marktplaats voor grafisch
ontwerp, dat gebruik maakt van het zogenaamde crowdsourcing principe.
Het principe is simpel. Opdrachtgevers plaatsen op Brandsupply hun
opdracht voor het ontwerpen van logo's, banners, advertenties,
websites, enzovoorts. Naast een briefing wordt ook vooraf zelf een
prijs bepaald. Ontwerpers die bij Brandsupply zijn aangesloten, kunnen
daarna feitelijk meedoen aan de 'wedstrijd' door hun ontwerpen te
uploaden. De opdrachtgever kan alle inzendingen een waardering geven
en met de inzenders communiceren. Uiteindelijk kiest de opdrachtgever
de winnaar met het beste ontwerp, die hierop het vooraf afgesproken
geldbedrag mag incasseren. Inmiddels zijn al zo'n 700 grafisch
ontwerpers aangesloten bij Brandsupply.
Een uniek onderdeel van Brandsupply is de 'kant-en-klare logowinkel'.
Voor een bedrag van ¤99, kan worden gekozen uit talloze reeds
ontworpen logo's. Het logo wordt voorzien van eigen bedrijfsnaam, een
eventuele slogan en een zelf gekozen basiskleur.
Oprichter van Brandsupply is Orlando Kreileman, die hiervoor werkzaam
was als senior marketing manager bij ING. Kreileman: "Brandsupply
speelt in op een concrete marktontwikkeling, waarbij klanten in een
transparante online markt willen kiezen voor het beste aanbod en
daarbij niet teveel willen betalen. En waarom zou dit voor de
creatieve industrie niet kunnen? Het concept is overigens niet nieuw.
In de VS heeft 99designs.com binnen anderhalf jaar tijd bewezen dat
dit model werkt. Brandsupply is het Nederlandse alternatief voor
vooral kleinere bedrijven, die niet een vast reclamebureau (willen)
hebben en een brede keuze willen maken tussen verschillende ontwerpers
en designs. Bij ons maak je pas een keuze als je resultaat gezien hebt
en daarbij bepaal je zelf de prijs. Brandsupply probeert voor deze
kleinere bedrijven het gat te vullen tussen het dure ontwerpbureau en
het creatieve buurjongetje dat voor de hobby ontwerpt''.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - EINDE PERSBERICHT - - - - - -
- - - - - - - - - - - - -