Marc o'polo meldt omzetgroei van 7,5%


STEPHANSKIRCHEN, 20100713 -- Marc O'Polo heeft over het boekjaar 2009/2010 (einddatum 31 mei) wederom een aanzienlijke omzetgroei kunnen realiseren. Het vooraanstaande lifestylemerk, in 1967 opgericht in Zweden, wist de omzet te verhogen tot een totaal van ¤ 329 miljoen (+ 7,5%) uit de collecties Modern Casual, CAMPUS by Marc O'Polo en Shoes naast de gelicenseerde series Junior, Underwear, Beachwear, Accessories, Legwear, Eyewear, TIME en Fragrance (2008/2009: ¤ 306 miljoen). Duitsland was verantwoordelijk voor 68% van de omzet (exportgedeelte 32%). Het doel in het huidige boekjaar is een verdere groei van de omzet.

Het hoofdkantoor van Marc O'Polo in het Zuid-Duitse Stephanskirchen is de basis voor het internationale netwerk van het bedrijf, bestaande uit meer dan 1.200 winkels en in-store-winkels, waarvan 79 eigen winkels en 120 franchisewinkels, naast 1.000 verkooppartners en 1.000 winkels met meerdere merken (cijfers gebaseerd op de omzet van de Herfst-/Wintercollectie 2010/2011).

Marc O'Polo wordt internationaal vertegenwoordigd in ongeveer 20 landen, waaronder Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België, Ierland, Frankrijk, Griekenland, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Rusland en een aantal landen in Oost-Europa.

Het bedrijf richt zich niet alleen op uitbreiding van de winkels met meerdere merken maar ook op een toename van verkooppunten, met name via franchisenemers. "Ons internationale succes met een omzetgroei van dubbele cijfers is gebaseerd op onderlinge samenwerking. Franchising is een samenwerkingsmodel waarbij de partners hun krachten bundelen en van elkaars kennis profiteren", aldus Alexander Gedat (lid van de Raad van Bestuur van Marc O'Polo en directeur Sales & Finance).