Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
LinkedIn zeer populair onder IT management
Heliview Research onderzoekt gebruik Social Networks onder IT professionals
Breda, 13 juli 2010
LinkedIn is onder Nederlandse IT managers het meest genoemde en gebruikte social network. Driekwart van alle respondenten is lid van LinkedIn!
Hyves is op duidelijke afstand van LinkedIn het tweede meest gebruikte social network in Nederland. De samenstelling in leeftijdscategorie toont dat Hyves gebruikers relatief jonger zijn dan LinkedIn gebruikers.
Niet verrassend is de mate van deelname aan social networks naar leeftijd van de respondent. Vooral de categorie 50+ neemt minder vaak deel aan social networks.
Vooral IT managers onder 30 jaar maken in privé tijd niet alleen vaker maar ook intensiever gebruik van social networks. Toch zijn de verschillen in gebruiksduur van social networks kleiner dan vooraf verwacht.
De samenstelling in leeftijdscategorie toont dat Hyves gebruikers relatief jonger zijn dan LinkedIn gebruikers. Dit wordt in de onderstaande grafieken duidelijk aangetoond:
Ook tijdens werktijd besteden jongere IT managers relatief meer tijd aan social networks dan oudere mensen. Ook hier zijn de verschillen wederom klein tussen de leeftijdsgroepen
Deze onderzoeksbevindingen zijn met name interessant omdat de ontvankelijkheid van IT managers voor Cloud diensten groter blijkt te zijn naarmate het IT management jonger is. Afwezigheid van weerstand tegen het doen opslaan van privé gegevens op centrale servers in plaats van op de eigen pc is, zo redeneert Heliview Research en Consultancy, een belangrijke schakel tot versnelde adoptie van Cloud diensten binnen organisaties met een relatief jong IT management.
Over Heliview Research
Heliview Research is een onafhankelijk full-service marktonderzoeksbureau, gespecialiseerd in onderzoeken op het gebied van ICT, HRM, financiële dienstverlening, mobiliteit en kantoorartikelen. Zij voert zowel multi-client als single-client onderzoek uit en is daarmee een one-stop shop voor alle marktgerelateerde vragen.
Heliview Research beschikt over een eigen call center met een totale capaciteit van 55 werkplekken. Hierdoor kan Heliview Research snel en flexibel marktonderzoek uitvoeren en is het niet afhankelijk van derden. Naast telefonisch onderzoek worden diverse andere onderzoeksmethoden/vormen toegepast zoals: groepsdiscussies, diepte-interviews en online onderzoek. Heliview Research heeft ruime ervaring met kwantitatief en kwalitatief onderzoek onder zowel consumenten als in de zakelijke markt.