Gemeente Westerveld
tevredenheidsonderzoek Wmo-cliënten
Veel voldoendes in tevredenheidsonderzoek Wmo-cliënten
Het college heeft de zogeheten `Horizontale verantwoording Wmo 2009'
vastgesteld. In dit document staat wat de gemeente Westerveld in het
jaar 2009 heeft gedaan met, en op basis van, de Wet maatschappelijke
ondersteuning (Wmo). Er is gebruik gemaakt van eigen gegevens en de
rapportage van de SGBO over het tevredenheidsonderzoek, dat dit
voorjaar onder cliënten is gehouden. De cliënten hebben Westerveld
ruime voldoendes gegeven voor:
- de hulp bij het huishouden 8
- het collectief vervoer 7,2
- voorzieningen 7,5
Wat betreft hulp bij het huishouden, is 97% cliënten tevreden over de
keuzemogelijkheden tussen aanbieders. En 99% van de cliënten is (zeer)
tevreden over de behandeling met respect.
De Wmo-raad is bij 42% van de cliënten bekend, wat aanzienlijk hoger is
dan in de referentiegroep (29%).
Naast de tevredenheidscijfers wordt in de Horizontale verantwoording
aandacht besteed aan burgerparticipatie, preventief jeugdbeleid,
maatschappelijke opvang, omvang van de subsidiestromen en het aantal
cliënten individuele voorzieningen.
Vanaf 16 augustus 2010 is de Horizontale Verantwoording Wmo 2009 te
downloaden op deze website.