Onnederlands aanbod aan muziek via een nieuwe webwinkel


VOORBURG, 20100712 -- Als superlatieven tekort schieten hebben critici er altijd nog een achter de hand: onnederlands! We hebben hem allemaal wel eens gehoord. Ook voor musici wordt deze uitdrukking te pas en te onpas gebruikt. Alsof Nederlanders (en Vlamingen) zich per definitie niet zouden kunnen meten met de buitenlandse musici. Wat een onzin!

Dat onze componisten, tekstdichters en musici zich gemakkelijk kunnen meten met de besten van de wereld gaat de nieuwe webshop www.musiQstore.nl aantonen door een ongelofelijk breed en gevarieerd aanbod te brengen dat voor een echte muziekliefhebber haast teveel van het goede zal zijn. Om die stelling te onderbouwen is de musiQstore op zoek naar Nederlandse en Belgische parels op muziekgebied. Meld je aan via janvanherp@casema.nl en hij neemt contact met je op.

Niche
musiQstore zal zich niet richten op de mainstream maar juist de niche en de verborgen schatten opzoeken die de moeite van het ontdekken meer dan waard zijn. Weet je eigenlijk wel dat 99,6 procent van de muziek niet bekend is en dat van de 1,23 miljoen online beschikbare albums, er tot nu toe maar 173,000 titels verkocht zijn. Dat betekent dat 85 procent van de te koop zijnde titels nog nooit één keer besteld is. Je bent daar als onbekende muzikant dus duidelijk aan het verkeerde adres.

Doolhof
Hoe komt dat? De muziekliefhebber met een afwijkende smaak vertoont zich liever niet in het doolhof van de reguliere online muziekwinkel want de bol.com's van deze wereld richten zich vooral op de succesvolle producten zoals de "meestbekeken trailers" of "best-beluisterde tracks" en laat de minder succesvolle (lees: onbekende) artiest links liggen. Er moest dus een alternatief komen. Een online webwinkel die zich niet gaat bezighouden met "voordeelbundels", "niet te versmaden aanbiedingen", "weekendkortingen" en meer van dat soort commerciele ongein maar met het aanbieden van muziek voor de liefhebbers en geen enkel genre wordt daarbij geschuwd.

Bundelen
Het niet-commerciele aanbod is wel versnipperd en dat aanbod wil musiQstore bundelen. Niet dat ze een enorme massa muziek willen aanbieden, de muziek moet vindbaar blijven, maar het aanbod moet wel groeien en vernieuwen. Iedere nieuwe artiest krijgt een banner op de voorpagina en zal in de nieuwsbrieven worden aangeboden. Ongeacht de verkoopcijfers. De commerciële verkrijgbaarheid is geen criterium bij de musiQstore. "Daarbij zoeken wij nadrukkelijk samenwerking met onafhankelijke labels en artiesten en zoeken bewust niet de commerciele inkoopkanalen op", zegt Jan van Herp.
"We moeten elkaar helpen om deze doelstellingen waar te maken. Neem daarom kontakt met ons op laat ons horen wat je te bieden hebt aan cd's of mp3's en wie weet wordt je in ons assortiment opgenomen."

musiQstore





Ingezonden persbericht