Nieuws
12 juli 2010
Principeakkoord cao Veronica Uitgeverij B.V.
Na een kort maar zeer constructief overleg heeft CNV Media een principe
akkoord bereikt over de nieuwe cao voor Veronica Uitgeverij. Wij zijn
van mening dat we een goed resultaat hebben behaald. Maar het laatste
woord is natuurlijk aan u!
De inzet was om nog voor de vakantie periode een akkoord te sluiten
over de nieuwe cao bij Veronica. Door de constructieve insteek van alle
partijen is dat afgelopen vrijdag gelukt! Hieronder treft u de
volledige tekst van het akkoord aan.
Principe akkoord cao
1. Looptijd
o De nieuwe cao heeft een looptijd van 1 jaar, te weten van 1 januari
2010 tot en met 31 december 2010
2. Beloning
o De bruto salarissen zullen met ingang van 1 januari 2010 structureel
met 1,5% worden verhoogd
3. Employability en scholing
o Naast het reguliere opleidingsbudget wordt door Veronica Uitgeverij
voor het lopende cao-jaar (2010) een budget van 200.000 euro
vrijgemaakt voor (om)scholing van personeel en innovatie ten bate van
specifieke projecten in het kader van digitalisering
4. Arbeid en Flexibiliteit
o Gedurende de cao periode zal er een onderzoek worden gedaan naar de
wensen en mogelijkheden van `flexibilisering van arbeid'. Specifiek
aandacht zal worden besteed aan de mogelijkheid voor werknemers om 4x9
uur te werken, flexibele werktijden en telewerken (thuis werken). De
resultaten van dit onderzoek zullen ultimo december 2010 door Veronica
Uitgeverij bekend worden gemaakt aan de vakbonden, Dit zal vervolgens
worden meegenomen in de besprekingen voor de volgende cao vanaf 1
januari 2011.
5. Internationale solidariteit
o Veronica Uitgeverij zal gedurende de cao periode elk één
advertentiepagina beschikbaar stellen in het Veronica Magazine welke
pagina door de bonden mag worden aangewend ter promotie van een project
in het kader van internationale solidariteit. Deze advertentiepagina
dient door elk van de bonden voor het einde van het cao jaar en dus
uiterlijk voor december 2010 te zijn opgenomen. Niet voor het einde van
de cao looptijd opgenomen pagina's komen te vervallen. Het dient te
gaan om campagnes binnen grenzen die passen bij het blad Veronica
Magazine. De betrokken pagina's dienen door de betrokken bonden zelf te
worden afgenomen en mogen niet worden ingezet voor promotie van derden,
met uitzondering van door de bonden gesteunde goede doelen.
6. Werkgeversbijdrage
o Partijen hebben afgesproken de werkgeversbijdrage in het
cao-protocol op te nemen en aan te passen aan de huidige AWVN norm.
7. Collectieve Uitgeef cao
o Veronica Uitgeverij heeft de intentie om gedurende de looptijd van
de cao constructief mee te werken aan de voorbereidingen voor een
collectieve cao voor publiekstijdschriften, die door het Nederlands
Uitgevers Verbond wordt geïnitieerd. Veronica Uitgeverij zal de bonden
over de voortgang hiervan informeren.
Zoals gezegd zijn wij van mening dat er een goed akkoord op tafel ligt.
Daarom leggen wij het positief ter stemming aan u voor. Met het
bijgesloten reactieformulier kunt u aangeven of instemt met het
bereikte akkoord en kunt u eventuele opmerkingen en/of aanvullingen
toevoegen.
U kunt uw reactie tot maandag 26 juli aan ons sturen.
Vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze nieuwsbrief? U kunt
contact opnemen met bestuurder Peter Bloemendaal, telefoon: 035 64 60
580. Per e-mail kan ook: p.bloemendaal@remove-this.cnvdibo.nl.
Dienstenbond CNV