Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Holland belevenissen wereldwijd online real time te volgen
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert
zaterdag samen met Mobypicture het platform now.holland.com waarop in
real time alle berichten, foto's en filmpjes die op internet worden
geplaatst rondom de WK-finale, te zien zijn. Het is voor het eerst dat
een dergelijk platform wordt ontwikkeld ten behoeve van de promotie van
Nederland.
Tijdens de WK-finale zondag, is het interessant te zien hoe anderen
hetzelfde moment beleven. Het platform now.holland.com verzamelt alle
berichten, foto's en filmpjes die wereldwijd via social media zoals
Facebook en Twitter gedeeld worden. Wanneer hashtags als #NED, #WK2010,
#Holland of #Oranje voorkomen, worden berichten real time gedeeld.
Oranje vlekken op de kaart
Op now.holland.com is te zien waar vandaan mensen hun berichten sturen
en foto's uploaden. Hierdoor wordt de oranjekoorts zondag tijdens de
finale over de hele wereld `zichtbaar'. Mathys van Abbe van
Mobypicture: "Er worden op dit moment al 6 tweets, foto's en filmpjes
per seconde op now.holland.com gedeeld. Dat betekent dat je tijdens de
WK-finale of tijdens de huldiging van het Nederlands elftal
bijvoorbeeld ruim 21 duizend items per uur, real time kunt bekijken."
Holland branding
Arjan van Well, directeur Marketing & Markets bij het NBTC: "Het NBTC
is blij met de positieve impact die het behalen van de WK-finale heeft
op het merk Holland. In landen waar mensen nog nooit van Nederland
hebben gehoord, staan we ineens op de kaart. Dit merken we onder andere
aan de bezoekersaantallen van de website www.holland.com. Die wordt de
laatste dagen ruim twee keer zoveel bezocht dan normaal. Wij spelen
hier als NBTC natuurlijk zoveel mogelijk op in om Nederland in het
buitenland te promoten als toeristische en zakelijke bestemming. We
maken hierbij gebruik van de oranjegekte om zo de wereld mee te laten
delen in het typische oranjegevoel."