Nieuwegein, 9 juli 2010
Nederland maakt zich op voor finale
Oranje domineert verkopen mediaproducten
Bol.com ziet in de aanloop naar de finale een run op populaire WK-producten. Veel Nederlanders bestellen op de valreep nog een tv om te zorgen dat zij optimaal de finale kunnen beleven. De gemiddelde bol.com-klant geeft hierbij de voorkeur aan LED.
Over de hele WK-periode zag bol.com een groei in het aantal tv's dat verkocht werd. Maar het blijft niet enkel bij televisies. Ook sfeerverhogende artikelen zoals cd's met de beste hits en dvd's met eerdere goals vinden gretig aftrek. De afgelopen dagen liet bijvoorbeeld de cd 538 - WK 2010 voetbal een verdubbeling in verkopen zien. Het officiële WK-boek wordt naarmate de zondag nadert steeds populairder en met het oog op de huldiging schaffen mensen ook vast een oranje camera aan.
Voor de periode na de finale staan ook al de nodige producten op de planning. Zo verschijnt er een dvd met de hoogtepunten van dit WK en zullen er sowieso drie boeken bijkomen die verhalen over dit Oranje. De verwachting is dat deze producten ook bijzonder goed zullen verkopen.
Polonaise
Bol.com is sinds de start van het WK al bevangen door de Oranjekoorts. De winkel is momenteel verantwoordelijk voor de langste virtuele WK-polonaise. Hierin lopen een kleine 7.000 mensen mee in een feeststoet naar Zuid-Afrika en terug.
De tien populairste WK-producten van dit moment zijn: Cd: 538 - WK 2010 Voetbal
Game: 2010 FIFA World Cup South Africa
Dvd: Oranje op het WK
Boek: 2010 FIFA World Cup South Africa
Cd: WK Hits 2010 - Gezongen Door De Oranjeknallers Dvd: Oranje op het EK
Cd: Andre Hazes - Andre's Oranje Favorieten
Camera: Samsung ES73-Oranje
Game: Fifa 10
Boek; Het Oranje WK-boek
Kijk voor meer informatie op bol.com
(einde bericht)
Hyperlinks:
Homepage bol.com: www.bol.com
Noot voor redacties
Persruimte bol.com: http://www.bol.com/nl/persberichten
Trefwoorden:
Bol.com, mediawinkel, WK 2010, voetbal, verkopen, e-commerce, boeken, entertainment, elektronica, oranje, finale
Ingezonden persbericht