Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Burger waardeert telefonische dienstverlening Teleperformance met 7,6
Donderdag 08 juli 2010
Tilburg, 8 juli 2010 - Uit een klanttevredenheidsonderzoek van TNS NIPO
is gebleken dat de telefonische dienstverlening van de Gemeente Tilburg
het hoogste scoort. De telefonische dienstverlening van de Gemeente
Tilburg wordt opgevangen door Teleperformance, marktleider in de
contactcenter branche, en door de burgers in Tilburg gewaardeerd met
een 7,6. In maart en april heeft TNS NIPO 600 bellers per gemeente
gevraagd naar hun ervaring. Tilburg staat met het rapportcijfer op de
eerste plaats. Een resultaat waar zowel Teleperformance als de Gemeente
Tilburg trots op mag zijn.
Als sinds juni 2001 is Teleperformance verantwoordelijk voor alle
eerstelijns inbound contacten met betrekking tot burger-, ondernemers-
en sociale zaken voor de Gemeente Tilburg en zoals nu blijkt naar volle
tevredenheid van de burgers van Tilburg. Volgens de Gemeente Tilburg is
het een mooi voorbeeld van een goede samenwerking: "Teleperformance
heeft onze inzet nodig en wij die van hen. Goed of slecht weer, druk of
rustig, vakantieperiode of niet, de collega's van Teleperformance staan
altijd voor ons klaar om de eerstelijns telefoontjes voor ons op te
vangen. We zijn dan ook zeer tevreden met het rapportcijfer."
Het oordeel van de beller over het telefonisch contact:
* Vriendelijkheid medewerker: 7.9
* Deskundigheid medewerker: 7.7
* Inlevingsvermogen medewerker: 7.5
* Beleefdheid medewerker: 8.0
* Sfeer: 7.6
* Tijd die genomen werd om te luisteren: 7.8
* Telefonische openingstijden: 6.9
* Duidelijkheid verkregen informatie: 7.8
* Telefonische bereikbaarheid algemeen: 7.4
Over Teleperformance
Teleperformance is `s werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches.