Promotie: Consumentengedrag
door M&C
Promotie van Mevrouw Ir. E.A. van den Hende: "Really New Stories: The Effect of Early Concept Narratives on Consumer Understanding and Attitudes"
09 juli 2010 | 12:30 uur
plaats: Aula TU Delft
Mevrouw Ir. E.A. van den Hende | ingenieur industrieel ontwerpen, Nederland promotor 1 | Prof.dr. J.P.L. Schoormans IO
promotor 2 | Prof.dr. D.W. Dahl U-British Columbia coprom. | Dr. H.M.J.J. Snelders UHD-IO
Really New Stories: The Effect of Early Concept Narratives on Consumer Understanding and Attitudes
Een really new story is een kort verhaal waarin iemand een heel nieuw product aan het gebruiken is. Het doel van het onderzoek in dit proefschrift is het bestuderen van het effect van heel nieuwe verhalen op het begrip en de evaluatie van deze producten vroeg in het productontwikkelingsproces. Consumenten hebben vaak moeite om het nut van producten met heel nieuwe technologieën in te schatten, en dit is nog moeilijker als het product alleen nog maar als idee bestaat. Bedrijven daarentegen, willen graag zo vroeg mogelijk in het productontwikkelingsproces input van consumenten hebben. Verhalen blijken effectieve manier van consumentenonderzoek naar heel nieuwe producten te zijn, omdat ze consumenten het gebruik en de voordelen van heel nieuwe producten laten ervaren.
Meer informatie?
Voor inzage in proefschriften van de promovendi kunt kijken in de TU Delft Repository op: