Persbericht 8 juli 2010
Bries uit Noordwijk 'Beste Strandpaviljoen 2010'
Strandpaviljoen Bries uit Noordwijk is verkozen tot het 'Beste
Strandpaviljoen 2010'. De prijs werd donderdag 8 juli uitgereikt door
juryvoorzitter Cees van der Padt, vestigingsmanager Nederland bij het
Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). De uitreiking vond
plaats bij Strandpaviljoen Blue Lagoon in Scheveningen.
Tijdens de uitreiking roemde juryvoorzitter van der Padt paviljoen
Bries vanwege de complete aanpak. Bries heeft gewonnen omdat het over
de breedte het beste paviljoen is. Van een duurzame energie zuinige
bouw met warme uitstraling, waarbij het personeel zorgt voor een
continu schone omgeving tot goede service en entertainment tijdens het
diner. De eigenaren hebben aan alles gedacht. Daardoor is Bries in
korte tijd uitgegroeid tot een begrip aan de kust en een voorbeeld voor
veel andere strandpaviljoenhouders.
Schoon, Sfeer, Service en Duurzaamheid
Naast de verkiezing van het beste strandpaviljoen werden er nog vier
andere prijzen uitgereikt. De paviljoens streden ook om een prijs in de
deelcategorieën Schoon, Sfeer, Service en Duurzaamheid. De winnaars in
deze categorieën zijn Strandpaviljoen Vooges uit Zandvoort, (Schoon),
Beachclub Royal uit Hoek van Holland (Sfeer), Paviljoen Nautique uit
Zandvoort (Service) en strandpaviljoen De Buren van Nes uit Ameland
(Duurzaamheid).
Verkiezingsonderdelen
De beoordeling is gebaseerd op de mening van het publiek dat van april
tot begin juli een stem kon uitbrengen op de website
www.strandpaviljoen2010.nl. Daarnaast bezochten promotieteams van
Strand Nederland alle strandpaviljoens voor een beoordeling ter plaatse
en om bezoekers naar hun mening over de strandpaviljoens te vragen.
Tenslotte konden paviljoenhouders ook zelf via een enquêteformulier een
stem uitbrengen. Deze informatie leidde tot een lijst van genomineerden
waaruit een onafhankelijke jury een keuze heeft gemaakt.
Jury
De jury bestond naast Cees van der Padt (NBTC) uit Rob Geus (SBS
presentator van o.a. de Smaakpolitie), Jos van Halst (Strandpaviljoen
de Banjaard, winnaar schoonste paviljoen 2009), Norma de Jong
(bestuurslid van KHN en winnares van de duurzaamheidprijs 2009 van de
Provincie Friesland met haar sauna Hotstones) en Peter Ludovici
(eigenaar van Strandpaviljoen Blue Lagoon, winnaar van het Beste
Strandpaviljoen 2009).
Doel en organisatie verkiezingen
De verkiezingen worden georganiseerd om de kwaliteit van de paviljoens
langs de Nederlandse kust te promoten en de aantrekkelijkheid van het
Nederlandse strand te vergroten. Paviljoens die duurzaamheid,
schoonheid, sfeer en service integraal in hun bedrijfsvoering hebben
opgenomen worden zo beloond. De verkiezingen zijn een gezamenlijk
initiatief van Strand Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en
Stichting Nederland Schoon.
Kijk voor meer informatie op: www.strandpaviljoen2010.nl