Procter & Gamble ronden overname Ambi Pur af
06/07/2010 22:49
PR Newswire
CINCINNATI, July 6, 2010 /PRNewswire/ --
Procter & Gamble (NYSE: PG) maken vandaag bekend de overname van het merk
Ambi Pur van de Sara Lee Corporation (NYSE: SLE) te hebben afgerond voor 320
miljoen euro. De transactie is onderworpen aan reglementair toezicht en aan
beraadslagingen met de ondernemingsraden in Europa, die met succes zijn
afgerond. Ambi Pur is een vooraanstaand internationaal geurmerk dat in 80
landen actief is en dat verscheidene toiletverzorgingsproducten heeft met een
sterke aanwezigheid in West-Europa en Azië.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20090115/CLTH035LOGO-a )
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090115/CLTH035LOGO-a )
"We zijn verheugd dat we deze transactie hebben kunnen afsluiten en we
kunnen niet wachten om te integreren met de bedrijfsactiviteiten van Ambi
Pur", zegt David Taylor, president van de afdeling Global Home Care van de
P? Group. "De overname van Ambi Pur versterkt het internationale leiderschap
dat P? heeft op het gebied van verzorging voor je huis en dan met name de
lucht in je huis doordat we op een completer niveau meer klanten in meer
delen van de wereld kunnen bereiken."
"We kunnen nu de vele kansen aangrijpen die in het verschiet liggen door
de hoog presterende producten en technologieën van Ambi Pur op het gebied van
lucht- en toiletverzorging. Deze overname betekent dat P? zijn begrip van de
klant, innovatie, branding, en go-to-market know-how kan inzetten om de
merken Febreze en Ambi Pur de komende jaren goed te laten groeien", voegt
Taylor toe.
"We zijn verheugd onze luchtverzorging Ambi Pur te mogen verkopen aan een
vooraanstaand bedrijf in consumentengoederen zoals P?", zegt Marcel Smits,
interim Chief Executive Officer van Sara Lee Corp. "We geloven dat deze
transactie het ongelooflijke potentieel van deze innovatieve merken
bekrachtigt." Smits voegt eraan toe: "Deze afsplitsing zal Sara Lee verder in
staat stellen om de inspanningen van het bedrijf te richten op de gebieden
waarin we een sterke concurrentiepositie hebben en waarde voor de
aandeelhouder kunnen creëren."
Op de toekomst gerichte uitspraken
Alle uitspraken in dit persbericht, anders dan historische feiten, zijn
verklaringen die kunnen worden gezien als vooruitziende verklaringen, in de
zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Dergelijke
verklaringen zijn gebaseerd op financiële gegevens, marktaannames, en
bedrijfsplannen zoals die slechts beschikbaar zijn vanaf het tijdstip dat de
verklaringen zijn gemaakt, en die daarom achterhaald of incompleet kunnen
worden. Wij zijn niet verplicht deze voorspellende uitspraken bij te werken
op basis van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere
factoren. Vooruitziende verklaringen hebben een intrinsieke onzekerheid en
investeerders dienen zelf in te zien dat gebeurtenissen significant anders
kunnen lopen dan verwacht. Naast de risico's en onzekerheden vermeld in dit
persbericht, zijn er bepaalde factoren die het feitelijke resultaat dusdanig
kunnen beïnvloeden dat deze wezenlijk verschillen van de gemaakte
vooruitziende verklaringen. Deze omvatten: (1) de mogelijkheid om
bedrijfsplannen te verwezenlijken, waaronder de winstgevende groei van
bestaande verkoop en volume ondanks een hoog niveau van concurrerende
activiteiten, met name met betrekking tot de productcategorieën en
geografische markten (inclusief de zich nog ontwikkelende markten) waarop het
bedrijf zich richt; (2) de mogelijkheid om met succes de lopende overname- en
afsplitsingsactiviteiten af te ronden waardoor een synergie van kosten en
groei wordt verkregen in overeenstemming met de opgegeven doelstellingen van
deze transacties zonder weerslag op het behalen van de basisdoelstellingen
van het bedrijf; (3) de mogelijkheid om met succes de lopende
organisatorische veranderingen te besturen die zijn ontworpen ter
ondersteuning van onze groeistrategie, onderwijl belangrijke medewerkers te
vinden, trainen, en aan te houden; (4) de mogelijkheid om belangrijke
klantrelaties te beheren en te onderhouden; (5) de mogelijkheid om
belangrijke fabricage- en toeleveringsbronnen te behouden (waaronder
enkelvoudige leverings- en fabrieksbronnen); (6) het vermogen om met succes
te voldoen aan reglementaire, belasting en wettelijke eisen en dergelijke
zaken te beheren (inclusief productaansprakelijkheid, zaken rondom patenten,
intellectueel eigendom, concurrentiewetgeving, en belastingbeleid), en om
lopende zaken op te lossen binnen de huidige schattingen; (7) het vermogen om
met succes kostenverbeteringsplannen op het gebied van fabricage en overheid
te implementeren, te bereiken en op niveau te houden, waaronder de
outsourcing projecten van het bedrijf; (8) de mogelijkheid om met succes
valuta te beheren (waaronder valuta in bepaalde landen zoals Venezuela, China
en India), schuld, rentevoet, en exportkosten en belangrijke krediet- of
liquiditeitszaken; (9) de mogelijkheid om blijvende internationale politieke
en/of economische onzekerheden en ontwrichtingen, met name in de belangrijke
geografische markten van het bedrijf te hanteren, en ook enige politieke
en/of economische onzekerheid en ontwrichtingen vanwege een internationale of
regionale kredietcrisis of terroristische en andere vijandige activiteiten;
(10) de mogelijkheid om met succes concurrerende factoren aan te pakken,
waaronder prijsstellingen, promotionele reclame en ruilvoeten voor producten;
(11) de mogelijkheid om patenten te verkrijgen en om te beantwoorden aan
technologische vooruitgangen bereikt door concurrenten en octrooien verleend
aan de concurrent; (12) het vermogen om met succes prijsverhogingen van
grondstoffen aan te kunnen die het bedrijf gebruikt voor zijn producten; (13)
het vermogen om dicht bij de consument te blijven in een tijdperk van
verhoogde mediafragmentatie; (14) het vermogen om innovaties op de voet te
volgen en een positieve reputatie te behouden voor onze merken; en (15) de
mogelijkheid om te vertrouwen op belangrijke informatietechnologiesystemen en
deze te onderhouden. Voor bijkomende informatie over factoren die het
werkelijke resultaat wezenlijk kunnen doen afwijken van het resultaat in deze
vooruitziende verklaringen staat beschreven in onze recentste verslagen 10-K,
10-Q, en 8-K.
Over Procter & Gamble
Vier miljard keer per dag raken merken van P? de levens van mensen uit
de hele wereld. Het bedrijf voert een van de sterkste portfolio's aan
vertrouwde, vooraanstaande kwaliteitsmerken, waaronder Pampers(R), Tide(R),
Ariel(R), Always(R), Whisper(R), Pantene(R), Mach3(R), Bounty(R), Dawn(R),
Gain(R), Pringles(R), Charmin(R), Downy(R), Lenor(R), Iams(R), Crest(R),
Oral-B(R), Duracell(R), Olay(R), Head & Shoulders(R), Wella(R), Gillette(R),
Braun(R) en Fusion(R). Er werken wereldwijd ongeveer 135.000 mensen voor P?
in ongeveer 80 landen. Ga naar http://www.pg.com voor het laatste nieuws en
gedetailleerde informatie over (de merken van) P?.
Over Sara Lee Corporation
Elke dag opnieuw laat Sara Lee (symbool NYSE: SLE) miljoenen consumenten
en klanten over de hele wereld genieten. Het bedrijf voert één van's werelds
meest geliefde en toonaangevende portfolio's met innovatieve en vertrouwde
merken op het gebied van voeding, dranken en huishoudelijke en persoonlijke
verzorgingsproducten, waaronder Ambi Pur, Ball Park, Douwe Egberts, Hillshire
Farm, Jimmy Dean, Kiwi, Sanex, Sara Lee en Senseo. Samen genereren deze
merken jaarlijks bijna 13 miljard US$ aan netto omzet in bijna 180 landen. Er
werken wereldwijd ongeveer 41.000 mensen voor Sara Lee. Ga naar
www.saralee.com voor het laatste nieuws en gedetailleerde informatie over (de
merken van) Sara Lee.
Media, Marina Barker, Europe Corporate Communications, +44-193-289-6310, barker.mr@pg.com; of Paul Fox, Global Corporate Communications, +1-513-983-3465, fox.pd@pg.com; of Jennifer Chelune, +1-513-983-2570, chelune.jj@pg.com; of Marie-Laure Salvado, Home Care Global Business Unit, +1-513-983-7643, salvado.ml@pg.com; of Investor Relations, John Chevalier, +1-513-983-9974, chevalier.jt@pg.com, allen van Procter & Gamble Company
-