Gemeente Ede
Nieuwsberichten
dinsdag, 6 juli 2010
Programma `Ede Beter'
Door: afdeling Communicatie - Elleke van de Pol
In juni heeft het college van Burgemeester en Wethouders haar
goedkeuring gegeven aan het programma Ede Beter. Dit programma is
opgesteld om de dienstverlening van de gemeente te verbeteren. Het
programma Ede Beter loopt van 2010 tot 2015.
Ede Beter
De doelstelling van de landelijke overheid is dat in 2015 de gemeente
voor burgers de toegang tot de overheid is. Dit betekent dat burgers
voor al hun vragen die met de overheid te maken hebben, bij de gemeente
terecht kunnen. Voorbeelden van resultaten die de gemeente Ede met het
programma Ede Beter voor 2015 wil bereiken zijn; dat burgers meer zaken
via internet kunnen regelen en dat burgers weten waar ze op kunnen
rekenen als ze een product aanvragen.
Bereikbaar via 1 nummer
Naast bovenstaande doelen wil de gemeente één centraal telefoonnummer
instellen. Hiermee willen we als gemeente beter bereikbaar zijn voor
onze burgers.
Waar kunt u op rekenen?
In een kwaliteitshandvest worden de servicenormen voor de
dienstverlening vanuit de gemeente opgenomen. Hierin wordt onder andere
omschreven hoelang u maximaal moet wachten bij de balie en wanneer u
een reactie terug kunt verwachten op een mail/brief. Zo geeft de
gemeente inzicht in wat de burger kan verwachten.