Gemeente Ede

Nieuwsberichten

dinsdag, 6 juli 2010

Programma `Ede Beter'

Door: afdeling Communicatie - Elleke van de Pol

In juni heeft het college van Burgemeester en Wethouders haar goedkeuring gegeven aan het programma Ede Beter. Dit programma is opgesteld om de dienstverlening van de gemeente te verbeteren. Het programma Ede Beter loopt van 2010 tot 2015.
Ede Beter

De doelstelling van de landelijke overheid is dat in 2015 de gemeente voor burgers de toegang tot de overheid is. Dit betekent dat burgers voor al hun vragen die met de overheid te maken hebben, bij de gemeente terecht kunnen. Voorbeelden van resultaten die de gemeente Ede met het programma Ede Beter voor 2015 wil bereiken zijn; dat burgers meer zaken via internet kunnen regelen en dat burgers weten waar ze op kunnen rekenen als ze een product aanvragen.

Bereikbaar via 1 nummer

Naast bovenstaande doelen wil de gemeente één centraal telefoonnummer instellen. Hiermee willen we als gemeente beter bereikbaar zijn voor onze burgers.

Waar kunt u op rekenen?

In een kwaliteitshandvest worden de servicenormen voor de dienstverlening vanuit de gemeente opgenomen. Hierin wordt onder andere omschreven hoelang u maximaal moet wachten bij de balie en wanneer u een reactie terug kunt verwachten op een mail/brief. Zo geeft de gemeente inzicht in wat de burger kan verwachten.