Unicef
Oproep: Albert Heijn, let op de kleintjes!
Het Nederlands elftal staat in de halve finale. Dat is mooi voor alle
voetballiefhebbers. En ook voor Albert Heijn, want iedereen weet hoe
groot de voetballiefde van het supermarktconcern is.
06 juli 2010
De 31 miljoen pluche rupsen die zich op dit moment in Nederland
schuilhouden, zijn daarvan misschien wel het meest tastbare bewijs. Het
is bewonderenswaardig hoe Albert Heijn toch elke keer weer een enorme
rage kan creëren. De Wuppies en de Welpies, iedereen keek jaloers toe
hoe de acties enorme successen werden. Is er nu nog iemand die geen
Beesie in huis heeft? Maar let op: Albert Heijn wil ze terug.
Vandaag stond in deze krant dat de supermarkt iedereen oproept de - met
enthousiasme gespaarde - Beesies na het WK Voetbal weer in te leveren
bij de winkels. Om ze een nieuwe bestemming te kunnen geven. Wat die
bestemming dan wordt, laat Albert Heijn nog in het midden. Er is zelfs
gesuggereerd de speeltjes te sturen aan kinderen in
ontwikkelingslanden.
Albert Heijn: luister niet naar die suggestie! UNICEF Nederland heeft
een veel betere. Zet niet een hele actie op touw om de Beesies te
verzamelen, naar ontwikkelingslanden op te sturen en ze daar uit te
delen. Bespaar kosten en moeite en zet in op duurzame hulp. Want laten
we wel wezen, op de lange termijn hebben kinderen in de wereld toch
echt iets heel anders nodig dan een tweedehands rode, witte, blauwe of
oranje rups.
Dus Albert Heijn: pak door! Blijf op de kleintjes letten. Gebruik de
inspanningen om echt wat te doen voor de kinderen in de wereld waardoor
ze de kans krijgen om op te groeien tot een heuse wereldburger. UNICEF
Nederland denkt hier graag over mee.
Met vriendelijke groet
Jan Bouke Wijbrandi
Directeur UNICEF Nederland