Unicef


Oproep: Albert Heijn, let op de kleintjes!

Het Nederlands elftal staat in de halve finale. Dat is mooi voor alle voetballiefhebbers. En ook voor Albert Heijn, want iedereen weet hoe groot de voetballiefde van het supermarktconcern is.

06 juli 2010

De 31 miljoen pluche rupsen die zich op dit moment in Nederland schuilhouden, zijn daarvan misschien wel het meest tastbare bewijs. Het is bewonderenswaardig hoe Albert Heijn toch elke keer weer een enorme rage kan creëren. De Wuppies en de Welpies, iedereen keek jaloers toe hoe de acties enorme successen werden. Is er nu nog iemand die geen Beesie in huis heeft? Maar let op: Albert Heijn wil ze terug.

Vandaag stond in deze krant dat de supermarkt iedereen oproept de - met enthousiasme gespaarde - Beesies na het WK Voetbal weer in te leveren bij de winkels. Om ze een nieuwe bestemming te kunnen geven. Wat die bestemming dan wordt, laat Albert Heijn nog in het midden. Er is zelfs gesuggereerd de speeltjes te sturen aan kinderen in ontwikkelingslanden.

Albert Heijn: luister niet naar die suggestie! UNICEF Nederland heeft een veel betere. Zet niet een hele actie op touw om de Beesies te verzamelen, naar ontwikkelingslanden op te sturen en ze daar uit te delen. Bespaar kosten en moeite en zet in op duurzame hulp. Want laten we wel wezen, op de lange termijn hebben kinderen in de wereld toch echt iets heel anders nodig dan een tweedehands rode, witte, blauwe of oranje rups.

Dus Albert Heijn: pak door! Blijf op de kleintjes letten. Gebruik de inspanningen om echt wat te doen voor de kinderen in de wereld waardoor ze de kans krijgen om op te groeien tot een heuse wereldburger. UNICEF Nederland denkt hier graag over mee.

Met vriendelijke groet

Jan Bouke Wijbrandi
Directeur UNICEF Nederland