STRATO start samenwerking met Google Analytics
06/07/2010 10:30
PR Newswire
BERLIJN, July 6, 2010 /PRNewswire/ --
- Koppeling naar webstatistieken voor optimaal inzicht in
webshopprestaties
Google Analytics is per direct standaard beschikbaar in alle
STRATO Webshops. Met Google Analytics biedt STRATO zijn klanten een krachtige
webanalyse-oplossing om websiteverkeer op geheel nieuwe wijze weer te geven
en te analyseren. Google Analytics is zowel voor de beginnende webwinkelier
als voor de ervaren gebruiker geschikt.
Om te achterhalen hoe een website presteert en of er
verbeteringen hebben plaatsgevonden, is het belangrijk om webstatistieken bij
te houden. Uit marktonderzoek blijkt dat Google Analytics in Nederland met
een geschat marktpercentage van 43% marktleider op dit gebied is (bron: About
Analytics). Met de nieuwe, directe koppeling naar Google Analytics kunnen
STRATO klanten nu vaststellen met welke zoekwoorden ze de meeste potentiële
klanten in hun webshop ontvangen, welke advertentie de meeste reacties
krijgt, en welke pagina's en inhoud het meeste opleveren.
Met de extra e-commerce functionaliteit hebben webwinkeliers -
naast het aantal aangeschafte producten binnen een bepaalde periode -
bovendien een uitgebreid inzicht in de statistieken van deze transacties.
Gegevens als gemiddelde bestelwaarde, conversie- en succespercentage, aantal
bezoeken voor een aankoop, de tijd die aan een aankoop voorafgaat,
productprestaties en de totale inkomsten zijn in één oogopslag te bekijken.
Bovendien kunnen de gegevens van een Google AdWords-campagne hieraan worden
gekoppeld, waardoor nog meer inzicht wordt verschaft in de effectiviteit van
de campagne.
"Google is de meest gerenommeerde partner op het gebied van
webshop-optimalisering. We zijn blij dat we onze klanten meteen van de
samenwerking met Google kunnen laten profiteren," zegt Damian Schmidt, de CEO
van STRATO. "We willen hiermee onze klanten een compleet pakket aan tools
bieden voor meer bezoekers en een betere vindbaarheid van de website."
Alle STRATO webwinkeliers kunnen voortaan bovendien gebruik
maken van de nieuwe korte URL's. Een korte en krachtige URL is makkelijk te
onthouden, wordt beter bezocht en heeft zo een positief effect op de
Google-ranking. Korte URL's zijn ook handig voor het presenteren van
promoties (http://www.epagesdemo.nl/actie) of als korte en krachtige link
voor Google AdWords-campagnes.
Over STRATO: STRATO is de op één na grootste aanbieder van webspace en
webapplicaties in Europa. Onder meer biedt STRATO all-in-homepagepakketten,
hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO
heeft meer dan 1,4 miljoen klantencontracten in zes landen en host meer dan 4
miljoen domeinen in twee eigen TÜV-gecertificeerde, klimaatneutrale
datacenters. STRATO is een dochter van Deutsche Telekom.
Perscontact: Regine Schloesser, International Public Relations Manager,
tel.: +49-30-886-15-266, e-mail: pers@strato.nl, http://www.strato.nl
Perscontact: Regine Schloesser, International Public Relations Manager, tel.: +49-30-886-15-266, e-mail: pers@strato.nl
-