STRATO start samenwerking met Google Analytics 06/07/2010 10:30

PR Newswire

BERLIJN, July 6, 2010 /PRNewswire/ --

- Koppeling naar webstatistieken voor optimaal inzicht in webshopprestaties

Google Analytics is per direct standaard beschikbaar in alle STRATO Webshops. Met Google Analytics biedt STRATO zijn klanten een krachtige webanalyse-oplossing om websiteverkeer op geheel nieuwe wijze weer te geven en te analyseren. Google Analytics is zowel voor de beginnende webwinkelier als voor de ervaren gebruiker geschikt.

Om te achterhalen hoe een website presteert en of er
verbeteringen hebben plaatsgevonden, is het belangrijk om webstatistieken bij te houden. Uit marktonderzoek blijkt dat Google Analytics in Nederland met een geschat marktpercentage van 43% marktleider op dit gebied is (bron: About Analytics). Met de nieuwe, directe koppeling naar Google Analytics kunnen STRATO klanten nu vaststellen met welke zoekwoorden ze de meeste potentiële klanten in hun webshop ontvangen, welke advertentie de meeste reacties krijgt, en welke pagina's en inhoud het meeste opleveren.

Met de extra e-commerce functionaliteit hebben webwinkeliers - naast het aantal aangeschafte producten binnen een bepaalde periode - bovendien een uitgebreid inzicht in de statistieken van deze transacties. Gegevens als gemiddelde bestelwaarde, conversie- en succespercentage, aantal bezoeken voor een aankoop, de tijd die aan een aankoop voorafgaat, productprestaties en de totale inkomsten zijn in één oogopslag te bekijken. Bovendien kunnen de gegevens van een Google AdWords-campagne hieraan worden gekoppeld, waardoor nog meer inzicht wordt verschaft in de effectiviteit van de campagne.

"Google is de meest gerenommeerde partner op het gebied van
webshop-optimalisering. We zijn blij dat we onze klanten meteen van de samenwerking met Google kunnen laten profiteren," zegt Damian Schmidt, de CEO van STRATO. "We willen hiermee onze klanten een compleet pakket aan tools bieden voor meer bezoekers en een betere vindbaarheid van de website."

Alle STRATO webwinkeliers kunnen voortaan bovendien gebruik
maken van de nieuwe korte URL's. Een korte en krachtige URL is makkelijk te onthouden, wordt beter bezocht en heeft zo een positief effect op de Google-ranking. Korte URL's zijn ook handig voor het presenteren van promoties (http://www.epagesdemo.nl/actie) of als korte en krachtige link voor Google AdWords-campagnes.

Over STRATO: STRATO is de op één na grootste aanbieder van webspace en webapplicaties in Europa. Onder meer biedt STRATO all-in-homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO heeft meer dan 1,4 miljoen klantencontracten in zes landen en host meer dan 4 miljoen domeinen in twee eigen TÜV-gecertificeerde, klimaatneutrale datacenters. STRATO is een dochter van Deutsche Telekom.

Perscontact: Regine Schloesser, International Public Relations Manager, tel.: +49-30-886-15-266, e-mail: pers@strato.nl, http://www.strato.nl

Perscontact: Regine Schloesser, International Public Relations Manager, tel.: +49-30-886-15-266, e-mail: pers@strato.nl






-