Persbericht
Manhattan Associates ondersteunt groei Urban Outfitters
Multichannel retailer zet Manhattan's warehouse management systeem in voor activiteiten in Europa en de VS
Nieuwegein - 5 juli, 2010 - Winkelketen Urban Outfitters, wereldwijd aanbieder van kleding, accessoires en woningdecoratie, heeft het warehouse management systeem (WMS) van Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) geïmplemeteerd om zijn distributienetwerk te optimaliseren. De WMS-oplossing maakt onderdeel uit van de Manhattan SCOPE® distributiemanagement-suite. Manhattan's WMS is geïmplementeerd in de distributiecentra in Trenton (VS) en Londen (UK), voor bediening van de Europese winkels.
Urban Outfitters levert diverse collecties kleding, modeaccessoires en woningdecoraties via gespecialiseerde winkels, websites en catalogi. Het portfolio omvat onder meer de merken Urban Outfitters, dat zich richt op de leeftijdsgroep 18 tot 26 jaar en Anthropologie, gericht op vrouwen in de leeftijdscategorie 30-45 jaar. Naast de retail- en directe verkoopkanalen, heeft het bedrijf een wholesale-divisie die de merken Free People, bdg en Leifsdottir levert aan meer dan duizend winkels wereldwijd.
Het bedrijf heeft de distributie- en callcenteractiviteiten van zijn wholesale en directe verkoopkanalen volledig ondergebracht in Trenton. De Europese retailactiviteiten, met onder meer winkels in België, UK, Denemarken, Ierland, Duitsland en Zweden, worden uitgevoerd vanuit het distributiecentrum in Londen. Het ligt in de planning om Manhattan's WMS - naast deze twee locaties - voor de zomer van 2011 uit te rollen naar de retailfaciliteiten in Gap (VS) en Reno (VS).
Sinds de implementatie van de WMS-oplossingen in Trenton en Londen heeft Urban Outfitters de benodigde arbeidskracht teruggebracht met 35 procent en de manifest- en invoice-processen met 80 procent gereduceerd. Bovendien heeft Urban Outfitters de doorlooptijd van goederen met 66 procent verkort - van drie dagen naar minder dan 24 uur - en de opslagefficiëntie met 60 procent verhoogd. Verder zet het bedrijf het dashboard en de gedetailleerde rapportages binnen de Supply Chain Intelligence-oplossing in voor het meten en analyseren van de supply chain-prestaties.
"Onze groeiende verkoopcijfers dragen ertoe bij dat ons netwerk zich steeds verder uitbreid. We hebben daarom besloten om onze supply chain-processen te transformeren met een langetermijnoplossing die de activiteiten binnen alle verkoopkanalen van Urban Outfitters kon ondersteunen", zegt Ken McKinney, executive director of Logistics bij Urban Outfitters. "We hadden behoefte aan de capaciteit om grote volumes te verwerken, procesefficiëntie en het inzicht in de supply chain te verhogen en productieve prestatiemetingen uit te voeren."
"Urban Outfitters heeft een significante ROI behaald met de Manhattan SCOPE-oplossingen. We hebben onze productiviteit verhoogd en meer inzicht verkregen in de supply chain. Tevens hebben we de samenwerking met onze handelspartners en de goederenstroom verbeterd", vervolgt McKinney. "Bovendien hadden we er geen idee van hoe waardevol de Supply Chain Intelligence-oplossing zou zijn voor onze business. De analysemogelijkheden en gedetailleerde rapportages waren een aangename verrassing."
(444 woorden)