Ingezonden persbericht
cid:630274508@04062010-330C
Snoranje.nl claimt de overwinning en neemt voorschot op de titel
- Al ruim 7.500 deelnemers aan de actie voor KiKa en Oranje -
Utrecht, 4 juli 2010 - De Nederlandse pers komt superlatieven te kort om de overwinning van Oranje op WK-favoriet Brazilië te beschrijven. Wij wisten het al, sterker nog: we worden Wereldkampioen. Waarom? Drie redenen: de snor, de snor en DE SNOR.
Supportersgroep 'Het Oranje Legioen' lanceerde op 3 juni haar website ten behoeve van Oranje en KiKa: Snoranje.nl. Een actie louter gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
Feit 1: de laatste en enige titel ooit van Oranje dateert van het EK '88. Feit 2: enig verschil met andere jaren - dat 6 van de 11 basisspelers van het kampioenselftal van '88 een snor(retje) hadden. Vandaar onze oproep aan iedereen om zijn/haar (digitale snor) te laten staan.
Onze oproep vond gehoor. Sindsdien:
- Hebben ruim 7.500 'Snordaten' een digitale snor op hun Hyves-, Facebook- of Twitterprofielfoto geplakt;
- Is er al ruim 6.000 euro geboden op de potentiële snorren van BN'ers oftewel 'Snorficieren.'
- Laten 49 'Snorgeanten' zich door vrienden sponsoren om hun echte snor te laten staan. Teller: kleine 6.000 euro;
- Trok de website al ruim 50.000 unieke bezoekers;
- Is de actie al diverse malen belicht door o.a.: 3FM, Radio 538, Radio 1, De Telegraaf, AD, Volkskrant, Editie NL, Sporza (België), ITV1 (UK), etc;
- Hebben diverse BN'ers filmpjes ingesproken o.a.: Rik Launspach, Emmelie Zipson, Hadewych Minis en Rasta Ruud.
Feit 3: dankzij al deze 'Snorren' zal Oranje op 11 juli revanche nemen voor het WK '74, door Duitsland met klinkende cijfers van de mat te spelen.
Kortom, Snoranje.nl claimt de overwinning. Niet alleen is de actie een groot succes ten bate van KiKa, tevens zullen wij op 15 juli a.s., met snor en al, op een zinkende Amsterdamse woonboot staan. Dat zit wel snor!
Noot voor redacties
Noot voor de redactie (